شعرهای برگزیده سبط النبی «دیوان کرامت» می شود

خبرگزاری شبستان: شب شعر سبط النبی شامگاه دیروز پس از کمیسیون های علمی گنگره بین المللی سبط النبی (ع) با شعرخوانی محمد علی مجاهدی، حاج علی انسانی و جمعی دیگر از شاعران آیینی در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، در این مراسم که مهمانان داخلی و خارجی و جمعی از شاعران آیینی کشور حضور داشتند، استاد محمد علی مجاهدی، استاد استاد سیدرضا مؤید و شاعران جوانی که سروده های خود با موضوع امام حسن مجتبی (ع) را به بخش شعر این کنگره ارسال کرده بودند، شعرخوانی کردند.
ایمان شمسایی، مسئول دبیرخانه شب شعر کنگره بین المللی سبط النبی در ابتدای مراسم با تشریح برنامه ها و فعالیت های این دبیرخانه گفت: از مدت ها قبل قرار بود که برای شناخت بیشتر امام حسن مجتبی (علیه السلام) و فرزندان ایشان، کنگره¬هایی برگزار شود که یکی از برنامه های جنبی این کنگره به شعر اختصاص یابد، شب شعر سبط النبی نیز با این هدف در نظر گرفته تا شاعران به سرودن شعر در مدح و منقبت امام حسن مجتبی (ع) تشویق شوند.


وی درباره فعالیت این دبیرخانه اظهار داشت: در این کنگره، 160 شعر خوب از شاعران سراسر کشور دریافت کردیم که آثار برتر توسط کمیته داوران انتخاب و از شاعران برگزیده برای شرکت در این شب شعر دعوت شد. عده ای از مدعوین دعوت ما را اجابت کردند و عده¬ای هم نتوانستند حضور پیدا کنند، اما همه آثار قرائت شده در این شب شعر و آثار برتر دیگر به زودی در قالب مجموعه نفیسی با عنوان «دیوان کرامت» توسط دبیرخانه شعر کنگره سبط¬النبی منتشر می شود.


استاد محمد مجاهدی، رئیس کمیته داوران دبیرخانه شعر کنگره سبط النبی ضمن تشکر از حضور علما و روحانیون و شاعران برجسته در این مراسم گفت: حدود 160 اثری به دبیرخانه شعر رسید که برای مشخص نبودن نام و مشخصات، پس از کدگذاری توسط داوران دبیرخانه ارزیابی شد.
وی افزود: در مرحله اول 100 شعر، در مرحله دوم 50 شعر و در مرحله سوم 14 شعر از میان منتخب ارزیابی شد که همه این آثار به دلیل امتیاز 75 به بالا، از نظر کمیته داوران قابل نشر برای جامعه شعری هستند.
این شاعر پیشکسوت آیینی، با بیان این که ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسن مجتبی، امام سجاد، امام باقر، امام موسی کاظم، امام هادی و امام حسن عسکری (ع) در زمینه شعر آیینی مظلوم واقع شده¬اند، افزود: تمام آثار شعری که در مدح و منقبت این ائمه بزرگوار وجود دارد، یک صدم اشعاری نیست که در مدح امیر المؤمنین (ع) سروده شده و امیدوارم با تدوام این قبیل شب شعرها، این کم توجهی¬ها جبران و نیاز جامعه شعری تأمین شود.


مدیر دبیرخانه شعر آیینی با تشریح عملکرد کمیته داوران بخش شعر کنگره یادآور شد: این کمیته متشکل از آقای علیرضا غزوه و حجت الاسلام سید عبدالله حسینی و بنده، اشعار واصل شده را در اتاق¬هایی جداگانه ارزیابی کردیم و نهایتاً مسئول دبیرخانه بر اساس کد هر اثر، امتیاز مربوط به آن را در سیستم ثبت و برترین آثار را اعلام کردند.
وی همچنین افزود: داوری شعر آیینی از دیگر انواع شعر سخت-تر است، اما با این وجود این دبیرخانه با تلاش زیاد و داوری دقیق، آثار واصله را بررسی کرد، به طوری که اختلاف نمرات گاهی حتی از 5 امتیاز هم بیشتر نبود، که علت آن هم تعیین پارامترهای مشخص و حساب شده بود.
در ادامه این مراسم استاد مؤید، مجاهدی، اکبرزاده، شفق و شکوه و جمعی دیگر از شاعران جوان شعرخوانی کردند و در پایان مراسم نیز استاد وفایی، شاعر و مداح آیینی به دعوت حاج علی انسانی به روضه خوانی پرداخت.
 

پایان پیام/

کد خبر 378892

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha