طرح اوقات فراغت فرصت مناسبی برای جذب افراد به مساجد است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان کارکرد مسجد در پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، طرح اوقات فراغت را فرصت مناسبی برای جذب نوجوان و جوانان به مسجد دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جیرفت، حجت الاسلام سید احمد حسینی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، امروز (2تیر) در جلسه افتتاح طرح اوقات فراغت کانون های مساجد شهرستان جیرفت گفت: مسجد سنگری است که انقلاب را به پیروزی رساند و در زمان جنگ تحمیلی هم محل برنامه ریزی ها و اعزام نیرو های جان برکف در دفاع از کیان میهن و ارزش های اسلامی بود.

 

وی افزود: تجربه نشان داده است که هر وقت جوانان و نوجوانان به مسجد نزدیکتر بوده و مباحث دینی و مذهبی عملی شده است در زندگی موفق تر بوده اند و با دوری از مسجد بیشتر درگیر معضلات اجتماعی شده اند.

 

سید احمدحسینی خاطرنشان کرد: اوقات فراغت جوان و نوجوانان بهترین زمانی است که بتوان قشر هدف را به مساجد جذب و از پایگاه های آسیب رسان دیگر دور کرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان داشت: امکانات و بودجه ها بسیار کم است، اما می توان با فکر و اندیشه از حداقل ها استفاده کرد.

 

وی گفت: دشمنان فرهنگ، ارزش ها و هویت ما در خانه ها هم نفوذ دارد و این مسئله ای است که مدیران مسئول کانون ها باید به آن توجه داشته باشند.

 

 

حسینی افزود: وقت گذرانی و پر کردن اوقات فراغت به تنهایی کافی نیست، بلکه باید با برنامه ریزی مناسب غنی سازی شود و بازخورد و نتیجه آن در زندگی و رفتار مخاطب دیده شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در بحث جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و برنامه های کانون های مساجد گفت: اساتید و مربیان و هیئت امناء مساجد نقش موثری در جذب دارند و ضمن دقت در انتخاب اساتید و تغییر فکر برخی هیئات امناء می توان در این راه موفق شد.

 

حسینی افزود: این فکر و عمل هیئت امناء و خادمان مساجد که درب مساجد را فقط در زمان اذان و برای ادای فریضه نماز باز می کنند، غلط است و این افراد جایگاه مسجد را نمی شناسند.

 

وی بیان داشت: مدیران مسئول باید یک وفاق با هیئت امناء بوجود بیاورند و در برنامه های جنبی و فرهنگی محور واقع شوند.

 

 

پایان پیام/

کد خبر 378918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha