رونمایی از پایگاه اطلاع رسانی جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع)

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همزمان با آغاز ثبت نام و فراخوان ارسال آثار جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا (ع) از پایگاه اطلاع رسانی این جشنواره رونمایی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، احمد همتی بوشهری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس امروز (2تیر) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان فارس با میزبانی جشنواره هنر های تجسمی امام رضا(ع) سعی در ترویج فرهنگ منور رضوی دارد، گفت: باید برنامه ها به گونه ای برنامه ریزی شود که اثرگذارباشد که این فرهنگ را در زندگی ما نهادینه کند.


وی با اعلام فراخوان ارسال آثار به جشنواره ملی هنرهای تجسمی امام رضا(ع) از اول تیرماه آغاز شده است، گفت: ثبت نام در این جشنواره تا 20 مرداد سال جاری ادامه دارد و علاقه‌مندان می‌‌توانند به سایت این جشنواره به نشانی www.imamrezafestival.ir مراجعه کنند.


این مقام مسئول با اشاره به اینکه جشنواره ملی هنر های تجسمی امام رضا(ع) در چهار رشته مجسمه، نقاشی، پوستر و نشانه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یک تصویر از یک حدیث رضوی، فرهنگ رضوی از نگاه هنرمندان تجسمی کار و بخش ویژه امین ولایت را موضوعات این جشنواره است.


مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس همچنین از برگزاری اختتامیه این جشنواره همزمان با دهه کرامت در شهریور ماه خبرداد و تاکید کرد: آثار دریافت شده جهت داوری کدگذاری خواهند شد و در مراسم اختتامیه این جشنواره از 36 اثر برگزیده در رشته‌های مختلف تقدیر به عمل خواهد آمد.


براساس این گزارش، همتی در خصوص برنامه های اوقات فراغت کانون های فرهنگی و هنری مساجد نیز گفت: امروز یکی از رسالت‌ های تمام نهاد های فرهنگی، هنری، ورزشی پرداختن به مقوله اوقات فراغت جوانان است که به صورت هدفمند باید این اوقات غنی سازی شود و در آن از توانمندی‌ های ادارات و نهادها استفاده کنیم.


وی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مسائل فرهنگی که باید در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام فرهنگ نامگذاری شده است به آن توجه کرد، مسئله اوقات فراغت است.


دبیر هیئت نظارت بر کانون های مساجد استان فارس با بیان اینکه مساجد و آموزشگاه های هنری از جمله مکان های مناسب برای اجرای برنامه های اوقات فراغت هستند، گفت: اگر بخواهیم جامعه ما از لحاظ فرهنگی ـ تربیتی متعادل باشد باید در کنار نهی از منکراتی که انجام می‌دهیم، بستر های اقامه معروف نیز مهیا کنیم.


پایان پیام/

کد خبر 378946

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجيد IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    آدرس سايت غلط است www.imamrezafestival.ir
  • شبستان فارس IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
    0 0
    با تشکر تصحيح شد