کانون های فرهنگی و هنری مساجد سرمایه ای ارزشمند برای آیندگان هستند

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از کانون های فرهنگی و هنری مساجد به عنوان سرمایه ای ارزشمند برای نسل آینده یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یزد، حسن مفیدی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد امروز (2 تیر) در نشست توجیهی در طرح قرآنی 1448 که با حضور مدیران و رابطان ادارات ارشاد شهرستان های استان برگزار شد، با اشاره به سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد مبنی بر برون سپاری فعالیت های فرهنگی و هنری گفت: بهترین مکان برای برون سپاری این فعالیت ها کانون های فرهنگی و هنری مساجد هستند.


وی با بیان اینکه برنامه های اوقات فراغت و طرح های قرآنی به بهترین صورت در کانون های مساجد انجام می شود افزود: ادارات ارشاد هرجا که به تنهایی از عهده انجام فعالیتی برنمی آیند از ظرفیت کانون های استفاده کنند.


مفیدی با اشاره به فعالیت کانون های فرهنگی و هنری در حوزه های مختلف تاکید کرد: ادارت ارشاد می توانند کمبود نیروی خود و عدم دسترسی به تمام مناطق را با استفاده از تاسیس کانون در آن منطقه و به کارگیری اعضای کانون برطرف کنند.


وی با اشاره به فعالیت های کانون ها در حوزه های پژوهشی گفت: باید با استفاده از این ظرفیت آسیب های موجود در جامعه شناسایی و با پژوهش راهکارهای مقابله با آن را یافت و سپس در جهت حل آنها برنامه ریزی کرد.


مفیدی افزود: از طرح های کانونی در حوزه های گسترش استفاده از کالاهای داخلی، مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا پس از بررسی و تصویب حمایت های خوبی از سوی معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان صورت می گیرد.


وی خواستار استفاده ادارت و به خصوص ادارت ارشاد از ظرفیت های موجود در کانون های مساجد شد و گفت: ادارات ارشاد باید کانون های فرهنگی و هنری مساجد را جزئی از بدنه خود بدانند و ضمن بازدید از کانون ها از آنها در انجام فعالیت های فرهنگی و هنری حمایت کنند.


معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خواستار خارج شدن کارهای فرهنگی از دست دولت شد و اظهار داشت: بهترین مکان جهت انجام فعالیت های فرهنگی و هنری در جامعه کانون های مساجد هستند.


وی با بیان اینکه اعضا کانون ها به صورت عاشقانه و بدون چشم داشت فعالیت می کنند تصریح کرد: این نوع فعالیت باعث اثربخشی و ماندگاری فعالیت های کانون ها شده است.


مفیدی با اشاره به سابقه 29 ساله خود در سازمان های فرهنگی گفت: با این سابقه کاری اعتقاد دارم که فعالیت های کانون های مساجد از اثرگذاری بالایی در جامعه برخوردار هستند.


وی بر لزوم جدی گرفتن کانون های مساجد در برنامه ریزی ها تاکید کرد و افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد سرمایه ای ارزشمند برای آیندگان هستند.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 379054

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha