ختم قرآن کریم در بقاع متبرکه ایلام

خبرگزاری شبستان: معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، از برگزاری آیین ختم قرآن کریم همزمان با ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه شاخص این استان خبر داد.

حجت الاسلام حسن شهیدی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، صبح امروز(3 تیر) با بیان این مطلب، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این آیین پرفیض معنوی با حضور اقشار مختلف مردم در صحن امامزاده های شاخص در نقاط مختلف این استان برگزار می شود.


وی، با بیان اینکه هماهنگی های لازم برای حضور مرتلان برجسته استان و همچنین فضا سازی اماکن متبرکه استان در راستای برگزاری باشکوه این آیین فراهم شده است، افزود: در ایام ماه رمضان مراسم ترتیل‌ خوانی قرآن به‌ منظور قرائت و ختم این کتاب آسمانی با محوریت حضور جوانان و نوجوانان برگزار می شود.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، در ادامه از برگزاری محافل انس با قرآن کریم در ایام مبارک ماه رمضان خبر داد و یادآور شد: هماهنگی های لازم برای برگزاری باشکوه 2 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته مصری در ایام ولادت امام حسن مجتبی(ع) صورت گرفته است.


وی، با اشاره به اینکه این مراسم در حرم مطهر امام زاده سیدعبدالله شهرستان ایوان و مسجد مقدس صاحب‌ الزمان(عج) شهر ایلام برگزار خواهد شد، ابراز کرد: در ایام ماه مبارک برنامه متنوع قرآنی، آموزشی با هدف ایجاد فضای پرنشاط معنوی و قرآنی در بقاع متبرکه استان اجرا می شود.


حجت الاسلام شهیدی، از اعزام 30 مبلغ مذهبی به بقاع متبرکه در نقاط مختلف این استان خبر داد و گفت: ارائه برنامه ها، فعالیت های آموزشی، پاسخگویی به سئوالات و شبهات دینی، برگزاری آیین های ویژه ایام ماه مبارک رمضان به ویژه شب های قدر و اجرای محافل انس با قرآن کریم از جمله برنامه های این روحانیون اعزامی است.


معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام، تصریح کرد: امام زاده سیدسیف‌ الدین(ع) دره‌ شهر، امامزاده سیدصلاح‌الدین(ع)آبدانان، امامزاده پیرمحمدعابد(ع) ملکشاهی، امام زاده علی صالح(ع) مهران، امامزاده سیدعبدالله(ع) ایوان و مسجد مقدس صاحب‌ الزمان(عج) شهر ایلام از جمله بقاع متبرکه استان برای برگزاری برنامه های ماه مبارک رمضان است.


وی، در پایان از عموم مردم ولایی استان ایلام برای حضور در آیین ها و مراسمات ویژه ایام ماه مبارک رمضان در باقع متبرکه استان دعوت کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 379156

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha