یک هزار و 200 پایگاه در استان اصفهان؛ میزبان اوقات فراغت دانش آموزان

خبرگزاری شبستان: معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید برغنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به عنوان آینده سازان ایران اسلامی از میزبانی یک هزار و 200 پایگاه برای اوقات فراغت خبر داد.

سید جواد پورحسینی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: اوقات فراغت همواره بستر مناسبی برای بروز خلاقیت ها و نوآوری هاست و باید بر برنامه ریزی مناسب و مطلوب برای غنی سازی آن تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد: طرح اوقات فراغت آموزش و پرورش استان اصفهان در یک هزار و 200 پایگاه که شامل کانون‌های فرهنگی تربیتی، مدارس، اردوگاه‌ها و پژوهش سراست در قالب 50 رشته فرهنگی، هنری، معارف اسلامی و ورزشی اجرا می‌شود.

 

پورحسینی با بیان اینکه طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان اصفهان "2 تیر" به صورت نمادین در کانون فرهنگی، تربیتی امام خمینی(ره) آغاز شده است، افزود: برنامه های طرح تابستانی غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان استان اصفهان تا پایان شهریور ماه برگزار می شود.

 

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید لزوم ترویج آموزه های دینی در طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان گفت: در راستای ترویج معنویت و آموزه های دینی در بین دانش اموزان، در برنامه های اوقات فراغت به مقوله ترویج ارزش های دینی و اسلامی توجه ویژه ای داشته ایم.

 

معاون پرورشی آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه بخشی از ایام اوقات فراغت با ماه مبارک رمضان همزمان می شود، تصریح کرد: در راستای تقویت آموزه های دینی دانش آموزان، برنامه اعتکاف دانش‌آموزان نیز در ایام ماه مبارک رمضان "13-15 رمضان" در شهرستان اصفهان برگزار می‌شود.

 

وی با تاکید بر اولویت داشتن مهارت آموزی در کلاس‌های اوقات فراغت خاطرنشان کرد: مهارت آموزی و ایجاد اشتغال برای آینده فرزندان مهم است و یکی از رسالت های اصلی ما در برنامه های اوقات فراغت، مهارت آموزی است.

 

وی با بیان اینکه اگر چه آموزش و پرورش در راستای غنی سازی اوقات فراغت رسالت مهمی دارد، گفت: خانواده ها نیز نقش به سزائی در غنی سازی اوقات فراغت دارند و باید با برنامه ریزی مناسب برای دانش آموزان، آنها را برای استفاده حداکثر و بهینه از ایام تابستان یاری رسانند.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 379194

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha