ارائه تسهیلات بانکی، گامی در مسیر رونق کانون های مساجد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در نشست با مدیرعامل بانک مهر اقتصاد البرز در دبیرخانه کانون های مساجد البرز، گفت: ارائه تسهیلات بانکی گامی در جهت رونق و پویایی کانون های مساجد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، حجت الاسلام سید اکبر موسوی، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز از ابتدای سال جاری با رویکرد شعار سال و بحث اقتصاد مقاومتی راهبردهایی را مورد نظر و در دستور برنامه دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز قرار داده است.

 

برهمین اساس، مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان البرز در نشست با رئیس بانک مهر اقتصاد در زمینه مباحث اقتصادی و رونق کانون های مساجد به هم فکری و هم اندیشی پرداخت و راهکارهای اجرایی را بررسی کرد.

 

حجت الاسلام موسوی سرآغاز بانکداری اسلامی را از مسجد دانست و اظهار کرد: مسجد مرکز تبلیغ دین است و سرآغاز مباحث اقتصادی، سیاسی و اجتماعی مسجد است، که به این محورها شکل و چارچوب اسلامی و دینی می بخشد.

 

این مسئول تصریح کرد: روحانیت به واسطه جایگاهی که در مساجد دارند، راهنما و راه بلد مسیرهای اقتصادی، سیاسی و اجتماعی هستند، در زمینه بانکداری اسلامی روحانیت جایگاه ویژه دارند.

 

حوزه پولی بانکی از حوزه مباحث سوری لطمه خورده است

 

مدیر عامل بانک مهر و اقتصاد استان البرز در این نشست گفت: روحانیت زمینه ساز آرامش اجتماعی در سطح جامعه هستند، آنان با گستره فعالیت های فرهنگی دینی در مسیر ارتقاء انسانیت و شرافت نقش اساسی داشته اند.

 

اکبری ادامه داد: در عرصه دفاع مقدس، در مسیر مدیریت اسلامی و از بین بردن توطئه های هدفمندی که دشمنان با دسیسه سازی آن را برنامه ریزی کرده اند، روحانیت با آگاهی مقابله و هدایت گر بوده اند.

 

وی با تاکید به اهمیت بحث اقتصاد مقاومتی و رونق درآمدزایی بین آحاد افراد فعال اقتصادی توضیح داد: تعهدی که ما به اقتصاد مقاومتی داریم شش درصد رقم معین شده کشوری است، در این مسیر بیشترین دغدغه ارائه تسهیلات در بحث درآمدزایی است.

 

وی مباحث سوری بانکی را یکی از معزلات و مصائب بانکداری دانست و توضیح داد: حوزه پولی بانکی از حوزه مباحث سوری لطمه خورده است، پروسه مدیریت بانک ها باید به سمت باندکداری اسلامی و رونق اقتصادی حرکت کند.

 

به گفته اکبری، از آن حیث که مردم از کار با پول عاجزند، پول خود را به بانک ها می سپارند و بانک واسطه مال مردم با سرمایه گذار است.

 

واریز 214 میلیارد تومان بدهی به حساب سپرده مردم

 

مدیر عامل بانک مهر اقتصاد البرز گفت: مبنا و چارچوب بانک مهر اقتصاد پرداخت حساب قطعی سود به سپرده گذاران است، در این زمینه با بررسی به عمل آمده مبلغ 214 میلیارد تومان سود سپرده ای که مردم منتظر آن نبودند ولی در محاسبه اعمال شده بود که حق مردم است، به حساب آنان واریز شد.

 

اکبری تصریح کرد: پرداخت سود وکالتی است که بانک از مردم برای رونق حوزه اقتصاد گرفته است.

 

وی افزود: تعاملی با بانک مهر اقتصاد برای برگزاری همایش ها بر اساس مجوز اساسنامه کانون های مساجد می توان داشت و در این مسیر دستاوردهای اقتصادی خوبی را شاهد بود.

 

برپایه این گزارش، با توجه به این تعامل هرکدام از اعضای کانون ها که دارای کارت عضویت بسیج باشند می توانند هم از تسهیلات قرض الحسنه ای و هم تسهیلات دیگر با کارمزد کمتر استفاده کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 379210

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha