نمایش دستاوردهای قرآنی در نمایشگاه قرآن تبریز

خبرگزاری شبستان: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی در نمایشگاه قرآن در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی، علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی تصریح کرد: آشنایی با آیات قرآن کریم موجب شکوفایی فضایل اخلاقی در نهاد انسان شده و وی را به فلاح و رستگاری می‌رساند.

 

وی افزود: ماه رمضان که محملی برای بندگی پروردگار و زمینه‌ساز خویشتن‌داری و کنترل طغیان نفس محسوب می‌شود، فرصت مغتنمی برای ترویج آموزه‌های این کتاب انسان‌ساز است.

 

صفی‌پور تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه تازه‌های نشر در حوزه‌‌ علوم قرآنی می‌تواند تاثیر شگرفی در ترویج و بسط فرهنگ قرآنی در میان اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان داشته باشد.

 

وی در ‌ارتباط‌ با غرفه‌های در نظر گرفته شده در نمایشگاه قرآن کریم گفت: نشر مکتوب، آثار الکترونیک در رابطه با قرآن، ارائه‌ انواع نرم‌‌افزارهای چندرسانه‌ای قرآنی و محصولات هنری در کنار برگزاری برنامه‌های جنبی دررابطه با قرآن از اهم برنامه‌های این نمایشگاه است.

 

صفی‌پور همچنین از نویسندگان، ناشران و هنرمندانی که در عرصه‌ علوم قرآنی به فعالیت می‌پردازند دعوت کرد تا با حضور و ارائه‌ی آثار خود، بر رونق نمایشگاه قرآن کریم بیفزایند.

 

بر اساس این گزارش نمایشگاه قران کریم با هدف شناسایی،‌ معرفی و نمایش آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه‌های فرهنگی، هنری و علمی و همچنین زمینه‌سازی مناسب برای آشنایی اقشار و گروه‌های مختلف با فعالیت‌های قرآنی و کمک به ارتقای کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

 

کمک به هم‌افزایی سازمان‌ها و موسسات نقش‌آفرین در فعالیت‌های قرآنی و کمک به گسترش فضای معنوی و کاهش آسیب‌های اجتماعی از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه قرآن کریم است.

 

نمایشگاه قرآن کریم هجدهم تا بیست و چهارم تیرماه مصادف یازدهم تا هفدهم ‌ماه مبارک رمضان در نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 379212

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha