مولفان کتب درسی باید به نگرش صحیحی از علم و دین برسند

عضو سازمان تدوین کتب درسی گفت: برنامه ریزان و مولفان کتب درسی و معلمان باید به نگرش صحیح از رابطه علم و دین برسند تا بتواند آن را به دانش آموزان بروز و ظهور دهد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، محمد مهدی اعتصامی، امروز(22اردیبهشت) در میزگرد علمی پنجمین همایش سالانه همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه های علمیه که با موضوع "نطریه اسلامی علم و دین و دلالت‌های آن در برنامه درسی" در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار ‌‌شد، مساله علم و دین را مشکل وارداتی دانست و گفت: شناخت مساله رابطه علم و دین از درجه اهمیت بالایی برخوردار است که آیا واقعا ما به عنوان مسلمان مساله ای به نام علم و دین داریم؟ اگر در چارچوب تفکر اسلامی حرکت کنیم چنین مشکلی نیست و این مشکل از ناحیه مدرنیسم و تفکر جدید وارد جامعه ما شده است.

 

وی افزود: نیازمند شناخت چالش علم و دین در غرب هستیم والا خود علم و دین تناقض و تضادی به هیچ وجه با هم ندارند بکله در یک چارچوب تعاملی با هم حرکت می کنند.

 

اعتصامی با اشاره به اینکه علومی که در دانشگاه ها تدریس می کنیم سبقه وارداتی دارد، اظهار کرد: چالش علم و دین و مسایل پیرامون آن در سطح کلان مسیحیت در غرب نیز مطرح است که چکار باید بکنند که وقتی علم یاد می گیرند از لحاظ دینی ضعیف نشوند اما ما معتقدیم کسی که علم می آموزد دینش نیز تقویت می شود.

 

مسئول کارگروه علم و دین ستاد همکاریهای آموزش و پرورش و حوزه های علمیه افزود: حلقه علم و دین و تاثیر آن در برنامه های درسی تشکیل شد، چرا که در دفتر برنامه ریزی و تالیف کتب درسی، برای همه دوره ها برنامه ریزی درسی انجام می شود.

 

سردبیر فصلنامه‌ رشد آموزش معارف ‌اسلامی، با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و تغییرتفکرهای درباره رابطه علم و دین در جامعه تاکید کرد: برنامه ریزان و مولفان کتب درسی و معلمان باید به نگرش صحیح از رابطه علم و دین برسند تا بتواند آن را به دانش آموزان بروز و ظهور دهد.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 37929

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha