اوقات فراغت فرصت مناسبی برای تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی جوانان

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی وهنری مساجد آذربایجان غربی گفت: اوقات فراغت فرصت مناسبی برای تقویت بنیه های اعتقادی و مذهبی جوانان است که امسال بیش از 72 هزار نفر در این برنامه ها شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ارومیه، حجت الاسلام اباذر بیگی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی صبح امروز(3 خرداد) در نشست خبری که در حسینیه مسجد قبا برگزار شد، گفت: اوقات فراغت فرصتی منسب برای حضور جوانان در مساجد و تقویت بنیه های اعتقادی، مذهبی، علمی و فرهنگی آنان است.

 

وی تصریح کرد: برنامه های اوقات فراغت تابستان هر سال با هدف توانمندسازی اعضای کانون ها، ایجاد حلقه های انسجام در بین نوجوانان و جوانان و غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می شود.

 

بیگی، با بیان اینکه آذربایجان غربی دارای 600 کانون فرهنگی و هنری مساجد است، افزود: در حال حاضر یکصد باب کتابخانه باز و 47 باب کتابخانه بسته و مخزن دار در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان فعال هستند.

 

این مسئول، در ادامه اجرای برنامه های روز حجاب و عفاف در کانون های خواهران، اجرای طرح های قرآنی 1447، برگزاری محافل انس با قرآن و برگزاری طرح تلاوت نور را از دیگر برنامه های اجرایی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برشمرد.

 

وی، با بیان اینکه اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد طلایه داران اندیشه های اسلامی جامعه هستند، خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد سرمایه ای ارزشمند برای آیندگان محسوب می شوند.

 

بیگی ادامه داد: در آغاز اجرای طرح اوقات فراغت یکصد هزار تومان به حساب هر کانون واریز شده و در ادامه اجرای این طرح نیز 300 هزار تومان بار دیگر به حساب کانون ها واریز خواهد شد.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اظهار داشت: مساجد از دیر باز در زندگی مسلمانان نقش محوری داشته و زیربنای شکل گیری تمدن اسلامی محسوب می شوند و بنابراین امیدواریم در سال جاری با عزم ملی و مدیریت اقتصادی مسئولان بتوان گام های بلندی در راستای انجام فعالیت های فرهنگی در استان برداشت.

پایان پیام/

 

کد خبر 379346

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha