مراقبت از محیط زیست وظیفه همگان است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل حفاظت از محیط زیست گلستان گفت: مراقبت از محیط زیست ضمن بهره مندی از آن وظیفه همگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، اسماعیل مهاجر، مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گلستان، امروز (3 تیر) در جمع مدیران، کارکنان و تشکل های غیر دولتی زیست محیطی استان افزود: طبیعت و محیط زیست امانتی در دست مردم است که باید ضمن بهره مندی از آن، مراقب آن نیز باشند.


وی با بیان اینکه عوامل بسیاری در گسترش، حفاظت و همچنین تخریب محیط زیست دخالت دارند، اظهار داشت: در این راستا مردم نقش اصلی و اساسی دارند که باید به گونه ای مناسب به آنها آموزش داده شود.


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گلستان، خلقت انسان در هستی را در سه دوره ذکر کرد و بیان داشت: دوره اول، تسلط طبیعت به انسان بود، زیرا در آن شرایط که خلقت انسان پس از طبیعت صورت گرفت، انسان هیچ اراده ای از خود نداشت.


مهاجر، به عصر دوم به عنوان تسلط انسان بر طبیعت اشاره کرد و افزود: با پیشرفت تکنولوژی و فناوری و در دسترس قرار گرفتن ابداعات و امکانات بی شمار در دسترس انسان، تمام عرصه های طبیعی را به تسلط خود در آورد و به تاخت و تاز در آن پرداخت.


وی از عصر سوم به عنوان عصر آینده نام برد و خاطرنشان کرد: این عصر با عنوان عصر همگرایی، روابط مسالمت آمیز انسان با طبیعت و طبیعت با انسان را در بر می گیرد.


مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گلستان تصریح کرد: دخالت و استفاده انسان از طبیعت باید به گونه ای پیش رود که ضمن بهره مندی از طبیعت، آن را به عنوان امانتی برای آیندگانمان بر جای گذاریم.


پایان پیام/

کد خبر 379401

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha