نمایشگاه بین المللی قرآن؛ 25 شعبان تا 15 رمضان پذیرای قرآن دوستان است

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام حشمتی در آیین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم گفت: نمایشگاه بین المللی قرآن؛ 25 شعبان تا 15 رمضان پذیرای قرآن دوستان است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد عصر امروز در آئین افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در باغ موزه دفاع مقدس با بیان اینکه در دوبخش محتوایی و اجرایی برگزاری نمایشگاه قرآن را مدیریت کردیم، اظهارداشت: 15 کمیته مسئولیت بخش محتوایی نمایشگاه را برعهده داشتند و در بخش اجرایی نیز شهرداری و مدیران باغ موزه دفاع مقدس مشغول کار شدند.


وی با بیان اینکه باتوجه به وجود نام قرآن، تمام فعالان برای آماده سازی امور تمام توان خود را به کار بستند، گفت: برگزاری نمایشگاه بیست و دوم قرآن کریم حاصل همکاری و مشارکت سازمان ها و نهادهایی چون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت آموزش و پرورش، شهرداری تهران، سازمان میراث فرهنگی و صنایع گردشگری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، موسسه نمایشگاه ها، مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان فرهنگ و ارتباطات، اتحادیه ناشران، تشکل های قرآنی و جهاد دانشگاهی است.
 

حجت الاسلام حشمتی برگزاری نمایشگاه قرآن را جشنی قرآنی برای مردم تهران دانست و تصریح کرد: همه مردم تهران را به این جشن دعوت می کنیم تا با حضور در کنار یادگارهای دفاع مقدس در شب های رمضان از فضای قرآنی موجود استفاده کنند.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه این نمایشگاه 20 روز فعال خواهد بود، گفت: تدارکات لازم برای سهولت حضور بازدیدکنندگان اندیشیده شده است تا بتوانند از محصولات محتوایی و قرآن نمایشگاه استفاده کنند.


وی با اشاره به اینکه در نمایشگاه امسال دو بخش مکتوب و نرم افزارهای قرآنی دارای محصولاتی برای فروش هستند، گفت: 99 نشست علمی برای دوره بیست و دوم نمایشگاه پیش بینی شده است.


حجت الاسلام حشمتی با بیان اینکه نمایشگاه قرآن ایران در سطح جهان اسلام و حتی فراتر از آن بی نظیر است، گفت: این نمایشگاه در آینده باید با بخش عترت تکمیل شود زیرا در این زمینه نیز منشورات و کارهای هنری فراوانی تهیه شده است.


معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ایام منتهی به ماه رمضان در کشورهای اسلامی دیگر بازارچه های رمضان برپا می شود تا مردم بتوانند اقلام مصرفی خود را تهیه کنند، افزود: مجموعه معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد این آمادگی را دارد تا در آینده ای نزدیک این بازارچه ها را به منظور تامین لباس ها، اغذیه و شیرینی های مناسب ماه رمضان برپا کند.
پایان پیام/

کد خبر 379479

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha