بحران محیط زیست از مهمترین گرفتاری های جهانی

خبرگزاری شبستان: سرپرست سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت استان گلستان گفت: امروزه بحران محیط زیست از مهمترین گرفتاری های جهانی به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، محمدرضا پاداش، سرپرست سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت استان گلستان، عصر روز گذشته (3 تیر) در جمع مسئولان سازمان حفاظت محیط زیست و تشکل های زیست محیطی استان افزود: سازمان های مردم نهاد در هر واقعه ای که منفعتش به کل جامعه و یا جامعه ای خاص باز می گردد مفید و موثر واقع می شود.


وی ادامه داد: برخی بخش ها عملا یا متولی دولتی ندارند و یا متولیان ضعیفی دارند که با توجه به حساسیت ها و تمایلات شخصی یکسان یک جمع، تشکیل یک سمن و حرکت در مسیر اهداف مشترک مجموعه می تواند کارگشا باشد.


پاداش بحران محیط زیست را از مهمترین گرفتاری های جهانی عنوان کرد و اظهار داشت: مشکلاتی که با آسیب رساندن به طبیعت و محیط زیست در آینده برای انسان به وجود خواهد آمد، بسیار جدی و خطرناک است.


سرپرست سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت استان گلستان به فعالیت سمن ها در راستای آگاهی مردم در این راستا اشاره کرد و بیان داشت: اولین جمعیت از این گروه های حامی محیط زیست از سال 1375 در استان شکل گرفته است.


وی به تشکیل دفتر مشارکت های مردمی سازمان حفاظت از محیط زیست در سال 76 اشاره کرد و افزود: این دفتر توانست با توجه به شرایط جامعه آن روز عهده دار تهیه و اجرای طرح های متنوعی برای جلب مشارکت های مردمی و همراهی گروه های مختلف اجتماعی در جهت تحقق سیاست های حفاظتی شود.


پاداش در ادامه چند موضوع را به عنوان درخواست های انجمن های مردم نهاد محیط زیستی گلستان، ارائه کرد: برپایی مکانی ثابت به عنوان خانه تشکل های استان، نشست اختصاصی ماهانه با تشکل های زیست محیطی جهت ارتقا سطح کمی و کیفی در این راستا از جمله این درخواست ها بود.


سرپرست سازمان مردم نهاد رفتگران طبیعت استان گلستان همچنین حضور نماینده تشکل ها در شورای اداری و برنامه ریزی استانداری، استفاده از ظروف گیاهی بجای ظروف یکبار مصرف، ملزم کردن فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای جهت استفاده از کیسه های پارچه ای یا کیسه های پلاستیکی چندبار مصرف و با دوام و استفاده از دوچرخه و یا وسایل نقلیه عمومی به مدت یک روز در ماه، به صورت نمادین توسط مسئولان و کارکنان را پیشنهاد کرد.
 

پایان پیام/

کد خبر 379523

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha