علما باید با سخنان جامع و ارزنده جامعه را به سوی پاکی ها هدایت دهند

خبرگزاری شبستان: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس جامعه المصطفی العالمیه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان تبلیغی استان اصفهان گفت: علما باید با سخنان جامع و ارزنده، جامعه را به سوی پاکی ها هدایت دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، آیت الله دکتر علیرضا اعرافی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس جامعه المصطفی العالمیه امروز(5 تیر) در مراسم تجلیل از پیشکسوتان تبلیغی استان اصفهان در مجمع بزرگ مبلغان ماه رمضان در موسسه اهل بیت(ع) اظهار داشت: علما باید با سخنان جامع و ارزنده جامعه را به سوی پاکی ها هدایت دهند.

 

وی افزود: باید آشنا سازی طلاب با آرمان­های انقلاب و توجه به شرایط کنونی ایران در دنیا را نیز در کنار تربیت علمی و پژوهشی طلاب مدنظر داشت تا در عرصه­ اسلام سیاسی نیز پرورش مناسبی یابند.

 

وی افزود: ارزش­های دینی ما دارای استدلال­های قاطع است و حیات بشر نیز در گرو این ارزش­هاست که باید ضرورت آن را برای دیگر ملت­ها تبیین کرد.

 

آیت الله اعرافی با اشاره به ماه مبارک رمضان افزود: همه ما باید رمضان حقیقی را درک کنیم و علما باید ضمن درک حقیقی ماه مبارک رمضان، فضائل این ماه و ویژگی های آن را برای همگان تبیین کنند.

 

وی با بیان اینکه اصفهان، مهد علمای به نام و مشهوری است، گفت: در استان اصفهان می توان شاهد بیشترین بازدهی علوم دینی باشیم.

 

آیت الله اعرافی افزود: حوزه علمیه اصفهان در فقه، تفسیر و دیگر علوم دینی در کشور سرآمد و الگو است.

 

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و رییس جامعه المصطفی العالمیه، دنیای امروز را یکی از پرچالش ترین زمان های تبلیغی دانست و گفت: موانع بسیاری درسر راه تبلیغ وجود دارد که نیازمند نگاه عمیق وکارشناسی است.

 

وی، موانع را در برابر مبلغان در چهار سطح عنوان کرد و گفت: موانع عمومی که همان هوا وهوس و جریان های ضاله است و واقعیت هایی که از زمان رنسانس، گفتمان جدیدی را به جهان ارائه داده است، دو سطح از این موانع است.

 

آیت الله اعرافی تصریح کرد: موانعی که از نیمه دوم قرن بیستم به وجود آمده و جلوه های مادی و غیر الهی را ترویج داده است و موانعی که در اثر بیداری کشورهای جهان ایجاد شده است، از دیگر موانع در برابر مبلغان است.

 

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی است، گفت: در این ایام کلاس های خانواده و دوری از فساد و اعتیاد در حوزه ها برگزار شود.

 

گفتنی است، متعاقب برگزاری دو همایش چهره ماندگارتبلیغی درسال های 89 و 90 توسط دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان،برای اولین بار از سطوح حوزوی پیشکسوت استان اصفهان در عرصه تبلیغات دینی از حضرات آیات حاج شیخ احمد فقیهی، حاج شیخ علی عبودیت وحاج سیدحسن مهاجر باپخش کلیپی از زندگی و خاطرات و رونمایی از تمبر یادبود این روحانیان معظم تجلیل می شود.

 

پایان پیام/

کد خبر 379940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha