روحانیت بزرگترین استوانه در کشور/ مدیریت مذهبی به صورت جدی پیگیری شود

خبرگزاری شبستان: استاندار گلستان گفت: مدیریت مذهبی در استان به صورت جدی پیگیری شود چراکه در صورت ضعف این مسئله باعث فرصت دادن به دشمن می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، حسن صادقلو، استاندار گلستان، امروز (5 تیر) در گردهمایی علمای شیعه و سنی و مبلغین ماه مبارک رمضان استان در مسجد جامع گلشن گفت: ماه مبارک رمضان ماه سوزاندن گناه است که بسیار ماه مبارکی برای انسان است.


وی با اشاره به نقش روحانیت در جامعه، افزود: ماموریت این اصل که جزو مهمترین اصل در ماه مبارک رمضان برعهده روحانیت است.


صادقلو اظهارداشت: شان این جلسه یک تشریفات نیست بلکه یک خروجی است که باید اتفاق افتد.


وی با بیان اینکه روحانیت در سیاست های مختلف کشور نقش بسیاری دارد، تصریح کرد: بزرگترین استوانه در کشور روحانیت است که این جمله یک تشریفات و یا یک تعارف نیست.


استاندار گلستان با اشاره اینکه روحانیت در کشور دارای یک سابقه تاریخی است، خاطرنشان کرد: روحانیت در تاریخ ما حرکت های زیربنایی و اساسی انجام داده است.


وی یادآورشد: این قشر از جامعه در جهت ارشاد کردن ملت نقش بسیار تابناکی داشته و در پرتگاه ها بسیار نجات بخش بوده است.


صادقلو گفت: معماهای تاریخی و سیاسی بسیار بزرگی در کشور ایران وجود داشته که توسط روحانیت حل و فصل شده است که باید این قشر از جامعه را در عرصه های راهبردی جامعه متن کرد.


وی با بیان اینکه روحانیت یک متن است که باید همان متن باقی بماند اما گاهی متن تبدیل به مدح می شود، افزود: یکی از آسیب های جدی در جامعه ما حاکم شدن مدح جای متن است.


استاندار گلستان خاطرنشان کرد: امروز نسل جوان ما یکی از نیازمندترین نسل های جامعه نسبت به روحانیت است که باید توجه بسیاری به آن صورت گیرد.


وی اظهارداشت: گاهی وقت ها در جامعه شنیده می شود که جوانان ما از روحانیت رو برگرداندند و در کنار آنان قرار ندارند در حالی که این گونه نیست و در مناسبت های مختلف دیده شد که جوانان ما خواستار روحانیت هستند.


صادقلو تصریح کرد: در این یک ماه آلوده به جریان نشدن و فقط جریان خاصی را القا نکردن از نکاتی که می تواند مخاطب ساز باشد.


وی با بیان اینکه احسن ابلاغ رسالت اصلی ما است، گفت: روحانیت باید احسن ابلاغ را جز برنامه های اصلی خود قرار دهند که این ماموریت در طول ماه مبارک رمضان برعهده آنان است.


استاندار گلستان با اشاره به تفاوت یک روحانی با یک استاد دانشگاه، افزود: در یک محل مردم نسبت به یک روحانی نگاه اثباتی دارند اما نسبت به استاد دانشگاه یک نگاه سلبی است.


وی اظهارداشت: امروز کشور با دارا بودن این قشر از جامعه دارای یک ظرفیت بسیار بزرگی است.


صادقلو تصریح کرد: با توجه به شرایطی که درگلستان وجود دارد یک استان ویژه محسوب می شود و نمونه از ایران کوچک است.


وی با اشاره به مذاهب مختلف که در گلستان وجود دارد، گفت: مدیریت کردن این شرایط یکی از موارد بسیار حساس است که روحانیت نیز باید نسبت به آن توجه ویژه ای داشته باشند.


استاندار گلستان خاطرنشان کرد: امروز با وجود آیت الله نومفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان شاهدیم که مدیریت مذهبی در استان صورت گرفته است که این بسیار با اهمیت است.


وی یادآورشد: باید مدیریت مذهبی در استان به صورت جدی پیگیری شود چراکه در صورت ضعف این مسئله باعث فرصت دادن به دشمن می شود.


صادقلو با بیان اینکه بحث قومیت هم می تواند یک فرصت و هم می تواند یک تهدید تلقی شود، اظهارداشت: معماری همگرایی در بحث قومیت باعث خواهد شد تا در مسیر حرکت کنیم.


وی خاطرنشان کرد: استان گلستان دارای محرومیت ها و مشکلاتی است که باید توجه ویژه ای نسبت به آن صورت گیرد.


استاندار گلستان گفت: در افق آینده استان نیازمند 7 میلیارد متر مکعب آب است که اگر همه عملیات و اقدامات انجام شود 4 میلیارد و 300 میلیون متر مکعب آب خواهیم داشت که این موضوع باید در استان مدیریت شود.


استاندار گلستان با بیان اینکه صرفه جویی در مصرف منابع یکی از موارد بسیار مهمی است که روحانیت نیز باید نسبت به آن به مردم هشدار داده شود، افزود: فرهنگ سازی صرفه جویی یکی از نکاتی است که برعهده روحانیت است.


وی اظهارداشت: در استان براساس سند بالادستی یک براستانی صورت گرفته است که آینده استان در آن راستا ترسیم شده است که هر مدیریتی یک برش در آن دارد.


صادقلو با اشاره به بحث تدوین سند جامع، تصریح کرد: تا کنون 44 مدیریت از 66 مدیریت استان در سند تدوین شده که ما 30 طرح تحول ساز در استان را تدوین کردیم.


پایان پیام/ 

کد خبر 380046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha