25 درصد مجرمین تکرار کنندگان جرم در جامعه هستند

خبرگزاری شبستان: معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان زنجان گفت: بر طبق آمارهای منتشره از سوی قوه قضائیه، 25 درصد مجرمین تکرار کنندگان جرم در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، رضا حسن زاده معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری کل استان زنجان امروز(7 تیر) در شورای پیشگیری از وقوع جرم در استان زنجان به جایگاه شورای پیشگیری از وقوع جرم در کشور اشاره کرد و افزود: در اصل 156 قانون اساسی که وظایف قوه قضائیه تشریح می شود، بند پنج این اصل یکی از اقدامات قوه قضائیه را پیشگیری ازوقوع جرم بیان می کند.


وی با اشاره به اینکه در این خصوص تشکیلاتی در راستای پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه ایجاد شده است، ادامه داد: قانون برنامه پنجم توسعه به عنوان سند بالادستی تمام نهادهای دولتی و غیر دولتی را موظف کرده است در زمینه پیشگیری از وقوع جرم با قوه قضائیه همکاری کنند.


این مقام مسئول به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای این قوه اشاره کرد و گفت: قوه قضایئه در زمینه پیشگیری از وقوع جرایم اقداماتی در قالب تشکیل کارگروه انجام داده است که از این پس اقدامات مربوط به پیشگیری از جرایم به شکل شورا در استان پیگیری می شود.


حسن زاده، اولین گام در پیشگیری از وقع جرم را پیشگیری اولیه عنوان کرد و افزود: اگر نتوانستیم در این مرحله موفق شویم باید به سراغ مرحله دوم یعنی پیشگیری امنیت اجتماعی برویم.


وی پیشگیری قضایی را آخرین گام در پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و یادآور شد: آمارهای قوه قضائیه نشان می‌دهد 25 درصد مجرمین تکرار کنندگان جرم در جامعه هستند.


معاون اجتماعی و پیشگیری دادگستری استان زنجان بر اصلاح سازوکارهای اجتماعی تاکید کرد و افزود: شورای علمی و پژوهشی در راستای پیشگیری از جرایم در این معاونت تشکیل شده است.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 380372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha