بیان اصول اخلاقی دین اسلام موجب توسعه فضای معنوی در سال می شود

خبرگزاری شبستان:حجت الاسلام ناصحی گفت:برای توسعه فضای معنوی ماه رمضان بایدنهادهای فرهنگی در کنار خانواده‌ها با بیان اصول اخلاقی و انسانی دین مبین اسلام الگوی رفتاری تمام طول سال به فضای رمضانی تبدیل کنند.

حجت‌الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با اشاره به کاهش جرایم در ماه مبارک رمضان گفت: ماه رمضان ماه خودسازی و تکامل است و با توجه به ورود این ماه مردم برای بهره‌برداری از فیوضات و میهمانی خداوند آماده می شوند.

 

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه شرایط محیطی در رفتارهای فردی و اجتماعی افراد مؤثر بوده و سرما، گرما و تاریک و روشن بودن در کاهش و افزایش بزهکاری‌ها تأثیر مستقیم دارد به همین ترتیب از نگاه رفتارشناسی اجتماعی   ویژگی‌های زمانی ماه رمضان مناسب‌ترین ایام برای بازنگری کارنامه و برنامه انسان‌ها است.

 

حجت‌الاسلام ناصحی در ادامه خاطرنشان کرد: باید عرض کنم: فضای الهی و معنوی ماه رمضان در کاهش جرایم تأثیر قابل توجهی دارد. چرا که فضای معنوی این ماه، انسان را به جاده تعالی و تکامل هدایت می‌کند.

 

رییس کمیسیون فرهنگی – اجتماعی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: بر اساس آمار و اطلاعات نهادهای انتظامی و قضایی کاهش چشم‌گیر آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌های رفتاری در این ماه یکی از برکات آن می‌باشد.

 

وی افزود: رمضان فرصت بسیار مناسبی برای همه ما به ویژه جوانان است که با مطالعه قرآن کریم و تفکر در مورد آیات شریف آن، حضور در مساجد بر تجدید قوای انسانی خود پرداخته و گاه برای چالش‌های اخلاقی در آینده آماده می شود.

 

وی با بیان اینکه یکی دیگر از فضایل ماه مبارک رمضان همدلی با نیازمندان و تهیدستان است، تصریح کرد: فقط دانستن درد گرسنگان کافی نیست بلکه باید در جهت فقرزدایی و کاهش ناهنجاری‌ها از جامعه اسلامی گام‌های اساسی و عملی برداریم.

 

وی گفت: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، ماه مبارک رمضان مدرسه خودسازی ،رشد و تکامل انسانی است که باید برای ماه‌ها و روزهای دیگر در ایام سال با همین روحیه اخلاص و بندگی رمضان حرکت کرده و آثار معنوی و الهی روزه و نماز را در روح، جان، کلام و رفتار خود حفظ کنیم.

 

حجت‌الاسلام ناصحی اظهار کرد: برای تأمین و توسعه فضای معنوی ماه  مبارک رمضان به روزها و ماه‌های دیگر، نهادهای فرهنگی در کنار خانواده‌ها باید با بیان اصول اخلاقی و انسانی دین مبین اسلام الگوی رفتاری تمام طول سال  را به فضای رمضانی تبدیل کنند چرا که یک ماه خودسازی کافی است تا انسان در مقابل بدی‌ها و زشتی‌ها واکسینه شده و باید همین سلامت روحی خود را حفظ کند.

پایان پیام/
 

کد خبر 380439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha