مبلغان در ماه رمضان تبیین جایگاه وقف را فراموش نکنند

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان همدان، با اشاره به فضیلت های ماه مبارک رمضان گفت: مبلغان در ماه رمضان باید تبیین جایگاه وقف را در اولویت قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام رضا حاجی زین العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در نشست توجیهی مبلغین اعزامی از قم جهت طرح ضیافت الهی با اشاره به رسالت خطیر مبلغان در امر تبلیغ امور دینی گفت: این موضوع نیازمند امری کارشناسی و دقیق است.

 

وی بر لزوم تبیین و تشریح احکام وقف و فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد وافزود: مبلغان در ماه مبارک رمضان علاوه بر توجه دادن به مسائل معنوی و عبادی، روزه داران را به امر وقف و تبیین جایگاه این مهم نیز ترغیب کنند.


وی بقاع متبرکه و امامزادگان را فرزندان اهل بیت(ع) خواند و افزود: تبیین جایگاه این بزرگواران و نیز مجموعه اقداماتی به جهت تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از دیگر رسالت های مبلغین است.


وی امر تبلیغ امور دینی را منوط بر تبیین و تشریح زوایای هر موضوع دانست و گفت: اگر امر وقف و جایگاه این مهم در اسلام برای افراد تشریح شود به راحتی امر تبلیغ نیز میسر خواهد شد و همگان نسبت به این فریضه همگام خواهند شد.


حجت الاسلام حاجی زین العابدینی، تبیین جایگاه وقف و فرهنگ سازی در این زمینه را امری بسیار خطیر برشمرد و افزود: فرهنگ سازی در این زمینه که هر کس با هر توان مالی می تواند واقف باشد بسیار اساسی بوده و در این زمینه نیاز به کار بیشتری است.


وی ترغیب مردم خیر و نیکوکار را به ایجاد وقف های جدید در زمینه نیازمندی های روز جامعه و نیز ایجاد وقف مشارکتی را بسیار مهم قلمداد کرد و افزود: مبلغین در این زمینه نقش اساسی دارند.


مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان، با تاکید بر اینکه مبلغان در ماه رمضان تبیین جایگاه وقف را اولویت دهند افزود: این مهم که اگر مستاجران موقوفات حقوق وقف را نپردازند اعمال عبادی آنها نیز باطل خواهد بود، باید تبیین شود.


وی ابراز داشت: از تریبون های مقدس تبلیغی علاوه بر اینکه بر امر مهم تقوی تاکید می شود باید برای توجه دادن امر وقف و ادای حقوق موقوفات نیز بهره گرفته شود.


حجت الاسلام حاجی زین العابدینی گفت: در برخی از شهرستان ها نیاز به تبلیغ امور وقف بیش از سایر نقاط است که بر این اساس مبلغان در این زمینه باید توجه بیشتری داشته باشند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، در پایان تاکید کرد: مبلغان در ماه رمضان توجه دادن به استفتائات و احکام وقف را برای عموم مردم در برنامه داشته باشند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 380588

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha