مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در کانون عشاق الحسین برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری عشاق الحسین ساری از برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز ویژه ماه رمضان در این کانون خبر داد.

سید هاشم رفیعی، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری عشاق الحسین مسجد امام جواد (ع) شهرستان ساری امروز(8 تیر) در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به تقارن ایام اوقات فراغت و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: افزایش علاقمندی نوجوانان و جوانان به انجام امور دینی و فرهنگی در مساجد در برنامه های این کانون لحاظ شده است.


وی به برگزاری کلاس های روخوانی، تجوید، صوت و لحن قرآن کریم با حضور حجت الاسلام نوری در این کانون اشاره کرد و گفت: این برنامه ها با هدف آشنایی عموم مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با آموزه‌های دینی و قرآنی از امروز، همزمان با حلول ماه ضیافت الهی آغاز می‌شود.


رفیعی با اشاره به ثواب تلاوت قرآن در این ماه، یادآورشد: همچنین تفسیر یک جزء قرآن در شب های ماه مبارک، جزء خوانی قرآن هر روز به همت اعضای کانون فرهنگی و هنری عشاق الحسین برگزار می شود. 

 

وی با اشاره به برگزاری جلسات سخنرانی پیرامون فضیلت ماه رمضان با حضور کارشناسان قرآنی در این کانون، گفت: کلاس های خانواده و همسرداری، بیان مسائل شرعی (تقلید، احکام بانوان، نماز، روزه و خمس)، برنامه های ویژه ولادت امام حسن(ع) و لیالی قدر از دیگر برنامه های این کانون در ماه رمضان است.


وی از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان شد: با هدف بهره‌مندی هرچه بیشتر مخاطبین کانون از فرهنگ غنی نماز، مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز در ماه رمضان برگزار می شود.


رفیعی با اشاره به برگزاری جلسات تفسیر موضوعی قرآن با محوریت خداشناسی، معاد، ولایت، مسائل اجتماعی و اخلاق در شب های ماه رمضان، تصریح کرد: برای بهره مندی از علوم و معارف بى‌کران قرآن باید به ترجمه و تفسیر کتاب آسمانی توجه کنیم.

 

وی با اشاره به فعالیت کانون عشاق الحسین در منطقه آسیب پذیر، از برگزاری نشست های آسیب شناسی محلی با حضور اهالی محل در برنامه های ماه مبارک خبر داد.


رفیعی، با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری جهت رفع شبهات فکری و اعتقادی نسل جوان، از تشکیل حلقه های معرفتی برای جوانان به همراه مشاوره مذهبی و پاسخ گویی به شبهات دینی در ماه رمضان خبر داد.


وی به نقش اردوها در ایام فراغت تابستان اشاره کرد و گفت: اعزام اعضای کانون عشاق الحسین با خانواده هایشان به اردوی مشهد مقدس از برنامه های ویژه اوقات فراغت تابستان امسال است.


پایان پیام/

 

 

 

 

کد خبر 380694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha