اجرای طرح ملی «انس با ثقلین» در حرم مطهر حضرت معصومه(س)

خبرگزاری شبستان: حجت الاسلام فاطمی نسب از اجرای طرح ملی «انس با ثقلین» درماه مبارک رمضان‌به منظوربرنامه‌ریزی جهت ختم قرآن، صحیفه‌سجادیه‌ ونهج‌البلاغه در حرم مطهر خبر داد.

حجت‌الاسلام روح‌الله فاطمی‌نسب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان گفت: آستان مقدسه حضرت معصومه (س) در ماه مبارک رمضان، تلاش می‌کند بتواند با ارائه برنامه های فرهنگی و دینی پذیرایی معنوی ویژه‌ای از روزه‌داران و زائران انجام دهد.


وی افزود: همچنین در راستای تقویت آموزه‌های قرآنی خدام حرم کریمه اهل‌بیت، دوره‌های آموزش روخوانی، روانخوانی و تجوید قرآن در شبستان نجمه خاتون سلام الله علیها در سه زمان مختلف برگزار می‌گردد.


حجت‌الاسلام فاطمی نسب به برگزاری دوره آموزشی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم به صورت حضوری و غیر حضوری در ماه رمضان اشاره کرد و عنوان داشت: در ماه مبارک رمضان، مسابقات مختلف کتابخوانی، فرهنگی و دینی و در برنامه‌های مختلف حرم مطهر از جمله ترتیل‌خوانی عمومی برگزار می‌گردد.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقه ثقلین با همکاری آستان‌های مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و امام رضا علیهماالسلام، از دیگر برنامه‌‌های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان می‌باشد.
 

وی به اجرای طرح «نیمکت پرسش و پاسخ» ویژه بانوان در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها حرم مطهر در ماه رمضان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح ملی «انس با ثقلین» نیز در ماه رمضان با رائه کتابچه‌هایی به منظور برنامه‌ریزی برای ختم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه در میان شرکت‌کنندگان توزیع خواهد شد تا افراد در 110 روز و بر اساس دفترچه راهنما، این سه کتاب را مطالعه کنندو در طرح ملی انس با قرآن شرکت نمایند.


حجت‌الاسلام فاطمی نسب از برگزاری جنگ‌های آسمانی، ویژه خانواده‌ها، پس از مراسم افطار در حرم مطهر خبرداد و خاطر نشان ساخت: از دیگر اقدامات آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها، توجه به زائران غیر ایرانی است که در این راستا، محافل و مجالسی به زبان‌های انگلیسی، عربی، اردو و آذری طی ماه رمضان در حرم مطهر برگزار می‌شود.


وی ادامه داد: قرائت قرآن، دعای افتتاح و زیارت‌نامه حضرت معصومه سلام الله علیها، سخنرانی با موضوع شرح دعای مکارم‌الاخلاق، ذکر توسل به اهل بیت علیهم‌السلام، برگزاری مسابقات معارفی و ویژه برنامه کودک به زبان‌های مختلف از دیگر برنامه های حرم مطهر در ماه مبارک رمضان می باشد.


مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس فاطمه معصومه سلام الله علیها در ادامه به برنامه‌های حرم مطهر در شب شهادت امام علی علیه‌السلام و شب‌های قدر ویژه زائران غیر ایرانی در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: برنامه‌های مختلفی ویژه برادران و خواهران به با زبان‌های مختلف در حرم مطهر برگزار خواهد شد.


وی به برنامه نماز جماعت حرم مطهر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت:‌ در ماه مبارک رمضان امسال، نماز صبح و مغرب و عشا به امامت آیت‌الله صلواتی و نماز ظهر به امامت آیت‌الله سعیدی، تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها اقامه خواهد شد.


حجت‌الاسلام فاطمی نسب در پایان گفت: همچنین در دهه نخست ماه رمضان بعد از نماز عصر، آیت‌الله سعیدی و در دو دهه بعدی، حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی بعد از نماز ظهر و عصر سخنرانی خواهند داشت.
پایان پیام/
 

کد خبر 380695

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha