انتقاد شدید معاون فرماندار بیرجند از کوتاهی برخی دستگاه های فرهنگی

خبرگزاری شبستان: معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند از حضور کمرنگ دستگاههای فرهنگی شهرستان در مباحث فرهنگی انتقاد کرد و گفت: این افراد خود را بالاتر از این می بینند که در جلسات شرکت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی جزندری امروز (8 تیر) در ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان بیرجند اظهارداشت: وضعت تکدی گری در شهرستان بیرجند با توجه به وضعیت فرهنگی و اجتماعی آن شایسته نیست.


وی افزود: براساس اطلاعات و آمار؛ در سطح شهرستان بیرجند بیشتر از اتباع خارجی و یا از سایر شهرستان ها و استان ها اقدام به تکدیگری می کنند.


معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند بیان کرد: با فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به مردم بتوانیم شاهد جمع آوری متکدیان و زیباسازی چهره شهر باشیم.


جزندری با تاکید براینکه زیرساخت ها و سازمان های متولی به منظور سازماندهی و کمک به افراد محروم و بی بضاعت در کشور تعریف شده است، افزود: کمیته امداد و بهزیستی از مهمترین این سازمان ها هستند لذا تکدی گری در جامعه غیرقابل توجیه است.


وی برضرورت اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم توسط ائمه جماعات در سطح شهرستان تاکید و تصریح کرد: بیشتر متکدیان در سطح شهر به صورت حرفه ای عمل می کنند لذا مردم نباید به آنها کمک کنند.


معاون سیاسی اجتماعی فرماندار بیرجند از حضور کم رنگ متولیان فرهنگی در این جلسه به شدت انتقاد و اذعان کرد: مهم ترین اقدام در رابطه به تکدیگری فرهنگ سازی است که متاسفانه در این شهرستان با کوتاهی دستگاه های فرهنگی آنطور که لازم است کار انجام نمی شود.

 

حسن خادم، کارشناس مسئول امور حمایتی کمیته امداد بیرجند نیز در این جلسه اظهاراشت: افرادی که به این کمیته برای دریافت کمک معرفی می شوند در مرحله اول توسط مددکاران شناسایی و نیازسنجی شده؛ پس از احراز شرایط تحت پوشش این نهاد قرار می گیرند.

 

وی برگزاری کلاس های روانشناسی در کارگاه های آموزشی ویژه زنان مطلقه و بی سرپرست، آموزش مهارت های زندگی و مدیریت اقتصادی را از برنامه های این نهاد ذکر کرد.

 

وی خاطرشان کرد: 15 هزار مددجو با مجموع هفت هزار و 500 خانوار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان قرار دارند. 


پایان پیام/
 

کد خبر 380697

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha