اجتماعی کردن معضل موادمخدر می تواند مبارزه با این معضل را سرعت بخشد

خبرگزاری شبستان:استاندار تهران در مراسم امحای 3 تن و 151کیلوگرم موادمخدر گفت: اجتماعی کردن معضل موادمخدر می تواند مبارزه با این معضل را سرعت بخشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری پلیس، هاشمی استاندار تهران طی سخنانی در مراسم امحای موادمخدر به مناسبت هفته مبارزه با موادمخدر در شهرستان شهریار گفت:یکی از معضلات جامعه،بحث موادمخدر و گرایش به مصرف آن می باشد که خانواده ها را درگیر کرده و در دولت یازدهم،سیاست اجتماعی کردن موضوع موادمخدر به عنوان یک هدف اصلی در دستور کار دولت و وزارت کشور قرار گرفته و مردم در کنار دولت و مسئولان می توانند نقش موثری در حل این معضل داشته باشند.

 

استاندار تهران در ادامه افزود: معضل اعتیاد، همه مردم، خانواده،جامعه ومسئولان را درگیر کرده و دولت به عنوان ریاست ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت کشور به عنوان دبیرخانه ستاد مبارزه با موادمخدر به طور جد در این امر اهتمام ویژه ای کرده است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه وزارت کشور توجه جدی به امر مبارزه با موادمخدر دارد و توجه به این بخش ،سالم سازی جامعه را در پی خواهد داشت افزود: نجات یک انسان، نجات یک جامعه محسوب می شود؛ به هیچ وجه نباید در مسیر مبارزه با موادمخدر مسئولان خسته شوند و پاکسازی اجتماع،شهر و مناطق به عنوان هدف اصلی در دستور کار پیش قراولان عرصه امنیت،نیروی انتظامی قرار دارد و یقینا تلاش های این نیرو دراین عرصه، تلاش چشمگیری است.

 

رییس شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر استان تهران با بیان اینکه سالانه قاچاقچیان موادمخدر، 68میلیارد دلار گردش مالی در عرصه قاچاق موادمخدر دارند،اظهارداشت: این رقمی وحشتناک به نظر می آید و نه استکبار و غرب و نه سوداگران مرگ هیچ تلاشی برای کاهش این سود کلان نخواهند داشت مگر اراده مردم و مسئولان در این زمینه موثر شود.

 

وی خاطر نشان کرد:دولت و وزارت کشور سعی خواهند کرد در این عرصه به کمک مردم آمده و تلاش خوبی در عرصه سالم سازی جامعه و مبارزه با موادمخدر نشان دهد ؛ تاریخ ایران اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان دهنده آنست که هرگاه مردم در عرصه ای وارد صحنه شدند موفقیت های بزرگی بدست آمده و دولت با همکاری مردم نقش اول را در عرصه مبارزه با موادمخدر، ایفا خواهد کرد.

 

هاشمی افزود:انقلاب اسلامی،شهدا و جانبازان زیادی را در عرصه مبارزه با موادمخدر تقدیم کرده و همه سازمان های بین المللی و حتی سازمان ملل به این امر اذعان دارد چرا که اعتقاد داریم این مبارزه خواست مردم ایران اسلامی است.

 

استاندار تهران با اشاره به لزوم اجتماعی و عمومی کردن معضل موادمخدر از طریق رسانه های گروهی و صداوسیما گفت:روشنگری معضل موادمخدر از طریق رسانه های گروهی،ائمه جمعه و جماعات در محافل عمومی می تواند کمک شایانی به امر مبارزه با موادمخدر داشته باشد.

 

وی خاطرنشان کرد:خیر بودن در عرصه مبارزه با موادمخدر کمتر از خیری در مدرسه سازی و بیمارستان سازی نیست و امروز باید از خودمان سوال کنیم چرا باید بیمارستان ها و زندان ها مملو از قربانیان معضل اعتیاد و موادمخدر باشد و ضرورت دارد خیرین با ورود به این عرصه در سالم سازی محیط وجامعه به دولت و نیروی انتظامی کمک کنند.

 

پایان پیام/

کد خبر 380756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha