وقف در کتاب و کتابخانه خدمت به اسلام است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران گفت: وقف در کتاب و کتابخانه خدمت به اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ساری و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران در دیدار با خیران کتابخانه ‌ساز، وقف در زمینه کتاب و کتابخانه را خدمت به اسلام عنوان کرد.

وی با بیان اینکه معارف اسلامی از طریق کتاب به ما منتقل شده است، گفت: اوقاف نگاه بسیار مثبتی به کتاب و کتابخوانی دارد.

حجت الاسلام علیزاده بیان داشت: واقفان خیراندیش با ثبت وقف های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه به ترویج و اعتلای ارزش های جامعه توجه بیشتری کنند.

وی، وقف را ماندگارترین کار خیر و اثربخش ترین هدیه دانست و اظهار داشت: موقوفات چند صد ساله گواهی بر ارزشمند بودن موضوع وقف و اثرگذاری آن در جریان پیشرفت تمدنی اسلام است.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به اینکه در وقف به نیازهای روز جامعه توجه می شود، اذعان داشت : کتاب و کتابخوانی از مهمترین موضوعات فرهنگی روز جامعه است و با ورود موقوفات در این موضوع می توان شاهد تحولات اساسی در راستای اعتلای فرهنگی جامعه بود.


وی با تاکید بر اینکه کتاب عامل بقا و نشر دین بوده و دارای ارتباط تنگاتنگ با وقف است و گفت: وقف به دنبال خدمت به دین است و از این رو وقف در موضوع کتاب و کتابخوانی، خدمت به اسلام است.


حجت الاسلام علیزاده افزود: همکاری متقابل اداره اوقاف با اداره کل کتابخانه های عمومی و انجمن خیرین کتابخانه ساز استان برای جامعه و فرهنگ بسیار با ارزش و مقدس است.


عبدالحسین باقری، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران نیز در این دیدار، با بیان اینکه در تهیه زمین، ساختمان و کتاب می توان با اداره کل اوقاف همکاری کرد، اظهار داشت: برای رسیدن به نقطه مطلوب در سرانه فضای کتابخانه ای و رساندن تعداد کتاب های کتابخانه های عمومی استان از یک و نیم میلیون جلد به 4 میلیون جلد به سنت حسنه وقف باید توجه ویژه شود.


وی، تعامل دو دستگاه را در ارتقای فرهنگ جامعه موثر دانست و تاکید کرد: ورود موقوفات در موضوع کتاب و کتابخانه های عمومی ادامه دهنده مسیر متعالی تاریخی مسلمانان خواهد بود و آینده با افتخاری را برای استان رقم خواهد زد.


مهندس واثقی، رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز استان مازندران نیز در این نشست، کتابخانه های عمومی در اسلام را مدیون وقف دانست و گفت: ماموریت انجمن خیرین کتابخانه ساز جلب کمک های مردمی در قالب وقف است.


پایان پیام/

کد خبر 381242

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha