اجرای طرح قرآنی 1448 در 118 کانون فرهنگی و هنری مساجد استان یزد

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد، از اجرای طرح قرآنی 1448در 118 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان خبر داد.

محسن رستگاری مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان یزد، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ماه عبادت و بندگی به خبرنگار شبستان گفت: طرح قرآنی 1448 در 118 کانون فرهنگی و هنری مساجد این استان اجرا می شود.


وی یکی از مهم ترین رسالت های کانون فرهنگی و هنری مساجد را ترویج فرهنگ قرآنی در سطح جامعه و به خصوص در بین جوانان و نوجوانان دانست و افزود: در این راستا طرح های قرآنی متفاوتی مانند تلاوت نور، تفسیر کوتاه، جلسات سنتی قرآن کریم، طرح های قرآنی تابستانی و... در طول سال در کانون های مساجد استان برگزار می شود.


رستگاری با اشاره به سابقه اجرای هشت ساله طرح های قرآنی سیما در کانون های مساجد استان گفت: درمدت اجرای این طرح ها شاهد استقبال خوبی از سوی جوانان و نوجوانان بوده ایم.


وی با بیان اینکه در سال گذشته طرح قرآنی 1447 در سطح 110 کانون فرهنگی هنری مساجد استان برگزار شد اظهار داشت: در مجموع بیش از یک هزار و 300 نفر در این طرح شرکت کرده بودند که از این تعداد 100 نفر موفق به کسب جایزه عتبات عالیات شدند.


رستگاری با اشاره به آغاز طرح قرآنی 1448 از 22 خرداد در کانون های مساجد استان افزود: این طرح به مدت سه ماه و به صورت 20 ساعت جلسه حضوری و 26 ساعت جلسه غیر حضوری برگزار می شود.
 

وی با بیان اینکه اجرای این طرح در استان بر عهده کانون طلایه داران آوای وحی، کانونی تخصصی قرآن استان می باشد اظهار داشت: طرح قرآنی 1448 با محتوای حفظ موضوعی قرآن کریم با محوریت سبک زندگی شامل 76 عبارت و آیه در دو بخش باورها و و رفتارها با موضوعات خداباوری، الگو شناسی و... برگزار می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان یزد در تبیین اهداف این طرح گفت: تشویق و ترغیب عموم علاقه مندان جهت پرداختن به امر حفظ آیات موضوعی قرآن کریم به عنوان یک ارزش اسلامی، ترویج باورها و رفتارها جهت تحقق شعار سال و زمینه سازی جهت دستیابی به منویات مقام معظم رهبری در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن از مهم ترین اهداف طرح قرآنی 1448 می باشد.


وی با اشاره به برگزاری آزمون پایان طرح در روز جمعه 14 شهریور در کانون های مجری اضافه کرد: به شرکت کنندگانی که بتوانند در این آزمون حد نصاب قبولی را کسب کنند کارنامه قبولی اهدا می شود.


رستگاری در پایان گفت: علاقه مندان جهت دریافت فایل و آیین نامه مربوط به طرح قرآنی 1448می توانند به پورتال اطلاع رسانی کانون های مساجد استان به نشانی masajedyazd.ir مراجعه کنند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 381331

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha