نمایشگاه توانمندی های کانون های مساجد استان اردبیل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل از برگزاری نمایشگاه توانمندی های کانون های مساجد در صورت جذب اعتبار خبر داد.

نادر سقاء، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل با اعلام این خبر، اظهار کرد: علاوه بر این مهم نمایشگاه توانمندی بانوان استان نیز با همکاری دستگاه های اجرایی دیگر اجرا می شود.


وی، با بیان اینکه بانوان نقش مهمی می توانند در تحول اقتصاد استان داشته باشند، افزود: متاسفانه در جامعه ما به بانوان تنها به عنوان مصرف کننده نگاه شده است در حالی که بانوان توانمندی تولید و کارآفرینی دارند و می توانند درعرصه های اقتصادی حضور یافته به تحول اقتصاد استان کمک کنند.


سقاء، تشکیل بانک اطلاعاتی کارآفرینی و اشتغال زایی کانون های فرهنگی هنری استان را یادآور شد و بیان داشت: برگزاری دوره های مشاوره و ارائه مدل ها و نمونه های شغلی از جمله فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد استان در این راستا است.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، تحقق شعار سال مبنی بر" اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" را ضرورتی برای اعتلای همه جانبه کشور دانست و گفت: کانون های مساجد در این راستا اقدامات بسیاری را انجام داده اند که از جمله آنها می توان به چاپ فراخوان ایده ها و طرح ها و تشکیل اتاق فکر به منظور تحقق شعار سال اشاره کرد.


این مقام مسئول، برگزاری دوره های کارآفرینی فرهنگی، سواد رسانه ای و بورس شناسی طی دو هفته گذشته را یادآور شد و افزود: به خاطر دغدغه اعتباری کانون های فرهنگی هنری، اساتید و مدرسان این دوره ها به صورت رایگان در اختیار اعضای کانون ها قرار می گیرد.


طرح خادمان افتخاری مساجد اجرا می شود

سقاء، در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح خادمان افتخاری مساجد در صورت عدم مخالفت هیئت امنای مساجد خبر داد و عنوان کرد: این طرح با هدف باز بودن مساجد به صورت شبانه روزی اجرا می شود و در آن اعضای مسجد هر روز یک نفر مسجد را باز کرده و به امورات بهداشت و باز بودن آن رسیدگی می کند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل، در پایان سخنان خود از پیشنهاد این طرح به صورت استانی در کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و خاطر نشان کرد: از آنجایی که بسته بودن مساجد در اکثر اوقات شبانه روز و باز بودن تنها در ساعات شرعی زیبنده جامعه اسلامی نیست، این طرح پیشنهاد شده که امیدواریم به مرحله اجرا برسد.


پایان پیام/
 

کد خبر 381386

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha