آموزش کلاس های قرآن با حضور 11 استاد برتر ملی در کاشان

خبرگزاری شبستان: مدیر عامل موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان از برگزاری دوره های آموزشی رشته های مختلف قرآن در قالب کلاس های تابستانی با حضور 11 استاد برتر ملی در این موسسه خبر داد.

حجت الاسلام علی باغستانی، مدیر عامل موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان، با اشاره به اجرای ویژه برنامه های متنوع این موسسه ویژه ایام فراغت تابستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اصفهان گفت: این کلاس ها در رشته های قرائت، حفظ از یک جزء تا 30جزء، تجوید، مفاهیم و تفسیر برای تمامی سنین با حضور اساتید مطرح قرآنی در سطح کشور برگزار می شود.


وی افزود: این دوره ها با حضور اساتید معظم قرآنی، شهریار پرهیزگار، ابوالفضل بهرام پور، بانکی، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، دکتر محمد بیستونی، آیت الله صدیقی و حاج آقا سید حسین موسوی خراسانی از شهر مقدس مشهد برگزار می شود.


*برگزاری دوره آموزشی رباتیک برای نخستین بار/برگزاری دوره های رایگان فنی حرفه ای


به گفته وی، برگزاری دوره آموزشی رباتیک برای نخستین بار به همت کانون فرهنگی هنری مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در بلوار مفتح کاشان، مدرسه فوتبال، کلاس های شنا و ورزش های رزمی و در اختیار گذاشتن هفت سالن ورزشی برای اعضای شرکت کننده در کلاس های تابستانی از دیگر کلاس ها و برنامه های اوقات فراغت تابستان در این موسسه است.


مدیر عامل موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان، برگزاری دوره آموزشی مدیریت با همکاری اداره بازرگانی، دوره های آموزشی فنی رایگان مکانیک، متالوژی، جوشکاری، برق، ساختمان و هنرهای تجسّمی توسط مرکز فنی حرفه ای شهید موسویان کاشان از دیگر کلاس های تابستانی موسسه است.


حجت الاسلام باغستانی، برگزاری طرح آموزشی مدیر مسئولان کانون های فرهنگی هنری با هماهنگی دانشگاه کاشان در راستای مدیریت، ساماندهی و سازماندهی برنامه های فرهنگی کانون ها را از دیگر برنامه های موسسه برشمرد که از سال گذشته تا کنون دو دوره آن برگزار شده است.


*دیدار با علما و مراجع و بازدید از مراکز فرهنگی با هدف مهندسی فرهنگی تدوین برنامه ها


وی، دیدار اعضای هیات مدیره موسسه و کانون ها با علما و مراجع، امام جمعه کاشان، دیدار با فرماندار شهرستان و تعامل و همکاری با شهرداری و سازمان رفاهی تفریحی به منظور مهندسی فرهنگی اجرابی برنامه ها را خاطرنشان کرد و گفت: برگزاری اردوهای سیاحتی زیارتی، بازدید از مراکز فرهنگی و تاریخی، هم اندیشی با مراکز فرهنگی کشور در تهران، اصفهان از جمله موسسه قرآنی نور، موسسه قرآنی جوان، مرکز بنیاد مهدویت و مرکز تخصصی مهدویت در حوزه علمیه قم از دیگر فعالیت های سالیانه موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان است.


به گفته وی، تمام فعالیت های این موسسه با محوریت برنامه های ستادهای قرآن، عترت و مهدو یت، غدیر، علمی و پژوهشی، ورزشی و ایثار و شهادت برگزار می شود که تمامی هزینه های کلاس ها نیز توسط خیرین کاشانی تامین می شود.


این کارشناس مذهبی و فعال فرهنگی اظهار داشت:هزینه دریافتی از متقاضیان ثبت نام شرکت در کلاس های موسسه به طور ثابت برای تمامی رشته های آموزشی فقط 100 هزار ریال است.


*کمک مالی خیرین در تامین هزینه های دوره آموزشی


حجت الاسلام باغستانی، با اشاره به پیش بینی هزینه 110 میلیون تومانی فعالیت های پنج ستاد تخصصی موسسه برای برگزاری دوره های آموزشی در سال جاری افزود: حدود 40 میلیون تومان از این هزینه توسط خیرین کاشانی تامین شده و مابقی آن نیز مشارکت و حمایت مادی و معنوی تمامی بانیان خیر را می طلبد.
 

به گفته وی، موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان با پوشش 258 کانون فرهنگی هنری که 110 باب آن در مساجد و مابقی در شهر و روستاهای توابع این شهرستان هستند جمعیتی حدود 60 هزار نفر را با برنامه های مختلف آموزشی ستادها، تغذیه فکری و معنوی می کند.


حجت الاسلام باغستانی با تاکید بر اینکه محور فعالیت های این موسسه آموزشی و پژوهشی است، افزود: تمامی سنین از کودک تا بزرگسال در کلاس های آموزشی موسسه حضور پیدا می کنند.


وی افزود: 150 کانون از مجموع 258 کانون زیر پوشش موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان فعالیت مستمر و دائمی با این موسسه دارند.


به گفته وی، طرح مباحث اقتصاد مقاومتی، سبک زندگی اسلامی و غدیر از فعالیت های ستاد علمی و پژوهشی موسسه هم اندیشی کانون های فرهنگی کاشان در سال جاری است.
 

پایان پیام/

 

کد خبر 381618

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha