اراضی موقوفه ابوالحسن فدوی سنندج احیا شد

خبرگزاری شبستان: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، از احیا اراضی موقوفه ابوالحسن فدوی سنندج به عنوان بزرگترین موقوفه این شهرستان خبر داد.

سلمان روحی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: با تلاش و پیگیری های دفتر تولیت موقوفه ابوالحسن فدوی اراضی تحت تصرف این موقوفه در شهرستان سنندج احیا شد.


وی افزود: متصرفان اراضی این موقوفه که بزرگترین موقوفه در این شهرستان است، محکوم به پرداخت 500 میلیون تومان اجرت المثل ایام تصرف شدند.


این مقام مسئول اظهار داشت: نیت این موقوفه هزینه مسجد حاج ابوالحسن فدوی از مساجد قدیمی شهرستان سنندج می باشد.


مدیر کل اوقاف وامور خیریه استان کردستان، افزود: با تلاش های پیگیرانه دفتر تولیت موقوفه ابوالحسن فدوی در سال گذشته نیز با اخذ حکم دادگاه نیز 35هکتار از اراضی این موقوفه احیا شد.


وی در ادامه تصریح کرد: همچنین در سال جدید نیز موقوفه میرزا رضای وزیر که از بزرگترین موقوف کردستان بوده با پیگیری های انجام شده از دست متصرفان خارج و به تصرف موقوفات استان درآمده است.


این مقام مسئول اذعان کرد: از نیات این موقوفه می توان به خیرات و مبرات، اربابان استحقاق، امامزاده داوود (ع) و شاه عبدالعظیم (ع) اشاره کرد.


وی در ادامه با بیان اینکه حفظ و احیای موقوفات استان اولین اولویت کاری اداره کل اوقاف و امور خیریه است، افزود: با پیگیری های انجام شده و ممارست متولیان موقوفات رقبات متعددی از تصرف متعدیان خارج و به تصرف موقوفات استان درآمده است.

 

روحی، در پایان با اشاره به اینکه احیا موقوفات بهترین خدمت به جامعه است، خاطرنشان کرد: انشالله با همکاری مسئولان سایر نهادها روز به روز بتوانیم در راه حفظ و احیای موقوفه کوشا و به نیات آن واقفان خیر اندیش جامه عمل بپوشانیم.


پایان پیام/

کد خبر 381818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha