مسابقات قرآن ویژه همسران و فرزندان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد

خبرگزاری شبستان: پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه همسران و فرزندان پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اراک همزمان با ماه مبارک رمضان، ماه نزول قرآن برگزار شد.

الهام زینعلی، رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اراک ضمن تبرک ماه مبارک رمضان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک از برگزاری پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه همسران و فرزندان پرسنل این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: این دوره از مسابقات به مدت دو روز از 10 تیر در حال برگزاری است.


وی با اشاره به اینکه شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در چهار رشته تحقیق، ترتیل، حفظ و اذان(ویژه برادران) با هم به رقابت می پردازند، افزود: 24 نفر از همسران و 40 نفر از فرزندان پرسنل در این مسابقات شرکت کردند.


زینعلی با اشاره به اینکه پنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی در دو بخش خواهران و برادران برگزار شده است، افزود: مسابقات خواهران روز گذشته 10 تیر ماه و مسابقات برادران نیز امروز یازدهم تیر ماه همزمان با سوم و چهارم ماه مبارک رمضان در حال برگزاری است.

 

رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: در بخش فرزندان پرسنل این مسابقات در مقاطع سنی 7 تا 11 ، 12 تا 15 و 15 تا 18 جهت فرزندان برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه در رشته قرائت ترتیل رده سنی 7 تا 11 سال ستایش محمدی، ساجده قربانی و مائده عطیفه نفرات اول تا سوم شدند، اضافه کرد: در رشته قرائت ترتیل رده سنی 12 تا 14 سال نیز عطیه اسماعیلی، فاطمه رمزی و محدثه حیدری به ترتیب نفرات اول تا سوم و در رده سنی 15 تا 18 سال نیز زهرا اسماعیلی و فاطمه حسن نژاد عناوین اول و دوم را از آن خود کردند.


این مقام مسئول با بیان اینکه در رشته تحقیق مبینا سادات برهانی نفر اول شد، ادامه داد: در رشته حفظ 8 تا 11 سال زینب طاهر میرزایی، صبا تقی پور و سارینا جعفری به ترتیب رتبه های برتر را کسب کردند.


وی بیان کرد: فاطمه عزیز آبادی نفر برتر رشته حفظ 15 تا 18 سال این دوره از مسابقات بود و در بخش همسران پرسنل در رشته حفظ 1 جزء نیز لیلا عبداللهی، فاطمه آنجفی و نهضت السادات حسینی نفرات برتر شدند.


زینعلی ادامه داد: در رشته تحقیق همسران پرسنل نسیبه و نفیسه سنبلی نفرات اول و دوم شدند و در رشته ترتیل نیز محدثه جیریایی، مهین صالحی و طیبه میرزایی نفرات اول تا سوم شدند.


رئیس اداره قرآن و عترت دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه این مسابقات در بخش برادران امروز در حال برگزاری است، بیان کرد: این مسابقات با هدف ترویج فرهنگ قرآنی و تشویق همسران وفرزندان پرسنل به انس هر چه بیشتر با قرآن کریم برگزار می شود.


پایان پیام/

کد خبر 381838

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha