از برگزاری محافل قرآنی تا ارایه محصولات فرهنگی

خبرگزاری شبستان: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه‌های شب‌های نورانی در محضر قرآن و عترت (ع) با برگزاری محافل قرآنی و ارایه محصولات فرهنگی میزبان علاقه‌مندان در مصلی تهران است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، محمدتقی میرزاجانی، سخنگوی برنامه شب‌های نورانی در محضر قرآن و عترت با اشاره به کم و بیش برگزاری این مراسم گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان هر شب از ساعت 19 تا یک بامداد میزبان علاقه‌مندان به شرکت در برنامه شب‌های نورانی در محضر قرآن و عترت (ع) هستیم. گفتنی است، محل استقرار این مراسم در صحن مرکزی مصلی با زیربنایی نزدیک به پنج هزار مترمربع قرار دارد.

وی افزود: برنامه شب‌های نورانی با محوریت محافل قرآنی شکل گرفت که در حاشیه آن بخش‌های ارایه محصولات فرهنگی نیز پیش‌بینی شد.

میرزاجانی تصریح کرد: برنامه شب‌های نورانی از ساعت 19 تا 20 به مراسم جزءخوانی به صورت ترتیل با حضور قاریان بین‌المللی قرآن می‌پردازد. همچنین موعد اذان مغرب، کرسی تلاوت و اذان برگزار شده که به صورت زنده از شبکه رادیویی قرآن پخش می‌شود. پس از اقامه نماز مغرب و عشا برنامه قرآنی نشانی به همت شبکه قرآن و معارف سیما و برنامه باران پخش می‌شود. پس از آن نیز شاهد برگزاری برنامه تواشیح، مناجات‌خوانی، مداحی با صدای مرتضی طاهری و سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان هستیم.

میرزاجانی با اشاره به بخش‌های پیش‌بینی‌شده در برنامه شب‌های نورانی گفت: در راستای تعمیق و ترویج فرهنگ مذهبی و دینی در کنار برگزاری محافل قرآنی برنامه شب‌های نورانی، بخش‌های کتب دینی، نرم‌افزار دینی، عفاف و حجاب، محصولات فرهنگی، فرهنگ قرآنی، مشاوره قرآنی، چندرسانه‌ای و کودک و نوجوان و کتابت قرآن پیش‌بینی شده است. گفتنی است، در بخش کتب دینی بیش از 2500 عنوان کتاب قرآنی از صد ناشر با تأسیس 20 تا 50 درصد عرضه می‌شود. گفتنی است، به جز بخش کتاب قرآن سایر بخش‌ها ماهیت فروش محصولات فرهنگی دارند.

پایان پیام/


 

کد خبر 381898

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha