تعداد کلاس های درس مقطع ابتدایی در خراسان شمالی افزایش می یابد

خبرگزاری شبستان: معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: 120 کلاس درس در خراسان شمالی به مقطع ابتدایی سال تحصیلی جدید افزوده می شود.

"قنبرعلی خوش آینه" معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد گفت: در سال تحصیلی 94-93، 300 دبیر، بازنشسته خواهند شد و همچنین 10 درصد از مجموع حق التدریسی نیز کم می شود.

وی تصریح کرد: طبق محاسبات انجام شده در خصوص کاهش ساعات حق التدریس ها در حقیقت70 نفر نیرو کاهش خواهد یافت.

وی افزود: طبق محاسبات انجام شده در سال تحصلی 94-93، در حقیقت 670 نفر نیرو کمتر نسبت به سال تحصیلی گذشته خواهیم داشت که اگر برای هر یک نفر نیرو در یک سال 25 میلیون تومان حقوق در نظر بگیریم در سال تحصیلی جدید صرفه جویی زیادی خواهد شد.

خوش آینه بر کیفیت نیروی انسانی و همچنین کاهش نیرو در راستای افزایش کارایی نیروها تاکید داشت و گفت: هنوز هم می توان نیروها را به منظور صرفه جویی و بالا بردن کیفیت کار، کم کرد.

وی تصریح کرد: در سال تحصیلی کنونی در مدارس این استان بعضا نیروی مازاد وجود داشت که به عنوان های مختلف در مدارس بودند اما نبود آنان نیز هیچ خللی وارد نمی کرد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: درخواست460 معلم این استان در سال تحصیلی 94-93 برای جابجایی پذیرفته شده است.

خوش آینه اظهار داشت: 170 نفر متقاضی خارج از این استان بودند و مابقی نیز درخواست جابجایی در این استان را داشتند.

وی با بیان اینکه در طرح ساماندهی نیروی انسانی این استان هزار و 150معلم برای جابجایی متقاضی شده بودند، اظهار داشت: درخواست 90 نفر به علت نداشن شرایط کافی رد شد.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و نیروی انسانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: دغدغه بزرگ آموزش و پرورش هر ساله نقل و انتقالات نیروی انسانی است که تعداد زیادی ازمعلمان به دلایل نختلف هرساله متقاضی جابجایی هستند.

وی افزود: افرادی که زیر پنج سال سابقه خدمت نیز دارند حق شرکت در جابجایی نیروی انسانی را ندارند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید جابه جایی نیروها به شکل پله پله بود که این کار باعث شد نیروی انسانی نسبت به جابجایی همکاران بیشتر رضایت داشته باشند.

هم اکنون در خراسان شمالی 15 هزار و 700 نفر معلم وجود دارد.

پایان پیام/
 

کد خبر 382123

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha