احادیث صحیفه سجادیه به خط ثلث در نمایشگاه ولایت به نمایش درآمد

خبرگزاری شبستان: استاد خوشنویسی استان زنجان گفت: احادیث صحیفه سجادیه برای اولین بار به خط ثلث در نمایشگاه علوم قرآنی استان زنجان به نمایش درآمده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، علی عبدالحسین زاده استاد خوشنویسی در استان زنجان در حاشیه نمایشگاه علوم قرآنی اظهار کرد: برپایی نمایشگاه خوشنویسی با عنوان"ولایت" یکی از برنامه های نخستین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان در استان زنجان است.


وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه 33 اثر از آیات قرآن کریم به خط ثلث در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه کتابت قرآن کریم نیز به نمایش درآمده است.


این استاد خوشنویسی از نمایش احادیث صحیفه سجادیه که به خط ثلث نگارش شده است در این نمایشگاه خبر داد و افزود: این نمایشگاه نهمین نمایشگاه از آثار خطاطی آیات قرآن کریم است.


وی در ادامه به فلسفه ایجاد هنر خوشنویسی اشاره کرد و یادآور شد: حضرت علی(ع) به عنوان اولین استاد خوشنویسی، آیات قرآن کریم را نگارش و 300 خطاط را تربیت کردند.


به گفته این استاد خوشنویسی، این هنر اسلامی پس از اسلام مراحل تکاملی خود را طی کرد و اکنون 6 نوع خط در هنر خوشنویسی وجود دارد.


عبدالحسین زاده معرفی هنر اصیل خوشنویسی در بین اقشار جامعه و نشر و گسترش این هنر در بین علاقه مندان را از جمله اهداف مهم برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.


کتابت کل قرآن کریم و صحیفه سجادیه به خط ثلث و چاپ اشعار ترکی استاد شهریار به خط نستعلیق از جمله آثار ارزشمند این هنرمند در سال های اخیر است. عبدالحسین زاده دارای مدرک فوق ممتاز ثلث از انجمن خوشنویسان ایران است که از سال 89 تا 91 اقدام به کتابت قرآن کرده است.


پایان پیام/

کد خبر 382278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha