اختصاص 33 میلیارد ریال اعتبار به مصلی های کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری شبستان: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اختصاص 33 میلیارد ریال اعتبار به مصلی های استان این مبلغ به 183 میلیارد ریال رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، دکتر سیدموسی خادمی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد امروز (15 تیر) در نشست بررسی مشکلات مصلی های این استان، گفت: تلاش بر این است اجرای 13 مصلی در دست ساخت در شهرهای این استان امسال به لحاظ پیشرفت فیزیکی شتاب بگیرند.

خادمی افزود: تاکنون بیش از 150 میلیارد ریال در احداث این مصلی ها هزینه شده و برای تکمیل آنها 170 میلیارد ریال دیگر برآورد شده است.

وی بیان داشت: هرچند سال گذشته استان به لحاظ شرایط مالی وضعیت مناسبی نداشت اما امسال در مرکز کشور و هم از بودجه استانی پیگیر شدیم تا تخصیص بیشتری در خصوص مصلی ‌ها صورت گیرد.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد، مساحت این تعداد مصلی را 12 هزار و 600 مترمربع برشمرد و اظهار داشت: با توجه به وضعیت پیشرفت فیزیکی و ضرورت فضاهای فرهنگی و مذهبی، تسریع در روند اجرایی این مصلی ها در سال جاری از اولویت هاست.

خادمی تصریح کرد: مصلی ها هسته مرکزی و کانون مسائل فرهنگی و معنوی است و زیربنای بنیان های جامعه، فرهنگ و معنویت می باشند؛ لذا ساخت مصلی ها در صدر فعالیت های عمرانی قرار گرفته است.

 وی خاطرنشان کرد: با اختصاص 33 میلیارد ریال اعتبار به مصلی های استان، این مبلغ به 183 میلیارد ریال رسید. 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان این که توجه به زیربنای بنیان های جامعه که فرهنگ و ارزش های فرهنگی است، توجه به ابعاد جامعه می باشد، گفت: اساس کار ما مسائل فرهنگی و اجتماعی است و برای جبران کاستی های فرهنگی باید در این عرصه کار جهادی کرد؛ چرا که فرهنگ هویت، اصالت و روح جامعه دینی ماست.

پایان پیام/



 

کد خبر 382738

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha