کانون شهید بهشتی قائمشهر میزبان هشتمین دوره مسابقه اذان

خبرگزاری شبستان: هشتمین دوره مسابقه اذان ویژه مساجد شهرستان های قائمشهر و سیمرغ همزمان با ماه مبارک رمضان به همت کانون شهید بهشتی چمازکتی برگزار می شود.

ابراهیم صمدی، مدیر مسئول کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی شهرستان قائمشهر، امروز (15تیر) به خبرنگار شبستان گفت: ملت ها در هر دوره ای براى بروز احساسات و دعوت به وظائف فردى و اجتماعى از شعاری استفاده می کنند و از نمادهایی بهره می گیرند.
 

وی با اشاره به اینکه ادیان مختلف از شیوه های گوناگون برای دعوت استفاده می کنند، تصریح کرد: مسیحیان با نواختن صداى ناقوس کلیسا، پیروان خود را به کلیسا دعوت می کنند اما در اسلام از بانگ اذان استفاده مى شود.
 

صمدی با بیان اینکه اذان، شعار توحیدى مسلمانان و شعار اسلام است، اظهار کرد: اذان، جملاتی موزون، پرمحتوا و سازنده پایه‌های اعتقادی است که تاثیرات بسیاری در جامعه دارد.
 

وی به اهمیت مسجد و ماه رمضان اشاره کرد و افزود: ماه رمضان، ماه نزول قرآن و مساجد، مهد گسترش اسلام است، جایی که صدای گلبانگ نماز یعنی اذان، مومنان را به سوی خود و پرستش پروردگار می خواند.
 

صمدی بیان کرد: هشتمین دوره مسابقه اذان در سطح مساجد و کانون های فرهنگی و هنری شهرستان های قائمشهر و سیمرغ به مناسبت ماه مبارک رمضان به همت کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی چمازکتی قائمشهر برگزار می شود.

 

وی تصریح کرد: علاقه مندان جهت شرکت در مسابقه اذان می توانند، اذان ضبط شده با تصویر بصورت سی دی را با ذکر نام و نام خانوادگی، سال تولد، تلفن تماس و نام مسجد محل زندگی موذن از 7- 27 تیر به آدرس قائمشهر، کمربندی شمالی(چمازکتی)، خیابان مسجد جامع، دفتر کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی ارسال کنند.

 

صمدی با اشاره به اینکه به برگزیدگان این دوره از مسابقات اذان در شب 26 ماه مبارک رمضان، جوائز نفیسی اهدا می شود، یادآور شد: علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 09111293934 تماس حاصل نمایند.


پایان پیام/
 

 

 

کد خبر 382831

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha