پذیرفتن حقوق هسته ای ملت ایران به نفع همه است

خبرگزاری شبستان: عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه ایران هیچ مشکلی در بحث انرژی هسته ای ندارد و در این زمینه کوچکترین انحرافی نیز نداشته است، گفت: پذیرفتن حقوق هسته ای ملت ایران به نفع همه است.

سیدباقر حسینی، عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مذاکرات ایران و 1+5 و پیش بینی خود از مذاکرات به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: با وجود امریکا پیش بینی بسیار سخت است مگر اینکه آنها با توجه به شرایطی که وجود دارد امتیازات جزیی را به ایران بدهند که البته احتمال دادن این امتیازات بسیار زیاد است.

 

وی اظهار کرد: با توجه به گامهای بزرگی که ما برای آنها برداشته ایم و همراهی‌ها و امتیازاتی که ما داده‌ایم شاید آنها برای اینکه راه بسته نشود اقداماتی انجام دهند و احتمال عقلی نیز این است که آنها برای اینکه راه بسته نشود امتیازاتی را به جمهوری اسلامی ایران بدهد.

 

حسینی تصریح کرد: آمریکا خودش می داند که هیچ کاری نمی تواند انجام دهد و هر زمانی که آمده است از زور استفاده کند نتیجه عکس گرفته است و در حال حاضر نیز بهترین راه و منطقی ترین راه این است که از این لجاجت و ادعاهای واهی که دارد دست بردارد و حقوق ملت ایران را بپذیرد.

 

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران هیچ مشکلی در بحث انرژی هسته ای ندارد و در این زمینه کوچکترین انحرافی نیز نداشته است و پذیرفتن حقوق هسته ای ملت ایران به نفع همه است.

 

عضو هیئت رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: دلیلی برای اینکه مذاکرات در این دور به پایان نرسد و ادامه داشته باشد و برای ایران وجود ندارد زیرا ما همه فعالیت‌هایمان شفاف است و بیشتر از این نیز مدرکی برای اثبات بی‌گناهی‌مان نداریم و آنچه که لازم بوده است چه از بازرسی و چه تعهداتی که داده‌ایم انجام دادیم و بیش از این تداوم مذاکرات را به صلاح نمی‌دانیم.

 

وی خاطرنشان کرد: البته بعید نیست که 1+5 برای اینکه به اهداف خودش برسد و فشار بیشتری بر جمهوری اسلامی ایران وارد کند به دنبال این باشد که به دور بعدی کشیده شود و آن را تمدید کند.

پایان پیام/

 

 

کد خبر 383204

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha