شب خاطره گویی شهدا در کانون هجرت آمل برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری هجرت شهرستان آمل از برگزاری شب خاطره گویی شهدا همزمان با شب وفات ام المومنین حضرت خدیجه(س) در این کانون خبر داد.

سیدمصطفی جعفری، مدیرمسئول کانون فرهنگی و هنری هجرت مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای هندوکلا شهرستان آمل امروز(16تیر) در گفتگو با خبرنگار شبستان روزه را زمینه‌ساز آراسته شدن انسان به زیور تقوا دانست و گفت: امام رضا (علیه السلام) فرمودند: «مردم به انجام روزه امر شده‏اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بیچارگى آخرت را بیابند».


وی ادامه داد: رمضان ماه بندگی است و برکات فراوانی در این ماه قرارداده شده است که باید از این برکات بهره گرفت.


جعفری با اشاره به تقارن ماه رمضان و ایام اوقات فراغت تابستان، اظهار داشت: توسعه و ترویج برنامه‌ها و فعالیت‌های قرآنی، اولویت اصلی کانون فرهنگی و هنری هجرت در این ماه است.

 

وی، از برگزاری ویژه برنامه شبی با شهدا همراه با خاطره گویی و مداحی و پخش زندگی نامه از طریق پرده نمایش همزمان با وفات حضرت خدیجه(س) در این کانون خبر داد و گفت: سخنرانی پیرامون شخصیت معنوی و ابعاد زندگانی آن حضرت نیز از دیگر برنامه های دهمین روز ماه مبارک رمضان است.


جعفری تصریح کرد: حضرت خدیجه(س) شخصیت نخست مکه از نظر ثروت و جایگاه اجتماعی و بعد از ایمان آوردن به پیامبر اکرم(ص)، تمام دارایی خود را در راه ترویج اسلام و دفاع از دین اسلام هدیه کرد.


وی، همچنین از برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان وحافظان کشوری و استانی در شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) خبر داد و بیان داشت: برنامه های متنوع فرهنگی به همراه مسابقه نیز در این مراسم برگزار می شود.


جعفری با بیان اینکه برپایی هر چه بیشتر محافل قرآنی سبب گرایش و حضور بیشتر اقشار مختلف مردم در فعالیت های قرآنی می شود، گفت: اشاعه و نشر مفاهیم قرآن افزایش معنویت دینی جامعه را در پی دارد.

 

وی با اشاره به برگزاری مراسم های احیاء در شب های قدر به همراه افطاردهی، یادآورشد: اقامه نماز مغرب و عشا، اقامه نماز قضای یک روزه (17رکعت) به صورت جماعت، بیان احکام و قرائت روزانه یک جز قرآن بعد از نماز عصر، قرائت دعای افتتاح، مناجات خوانی، دعای جوشن کبیر، قرآن به سر، مداحی، سیه زنی و سحری از دیگر فعالیت های کانون فرهنگی و هنری هجرت در ماه ضیافت الهی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 383241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha