نخستین دوره تربیت معلم پیش دبستانی قرآنی در گلستان اجرا می شود

خبرگزاری شبستان: مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان از اجرای طرح تربیت معلم پیش دبستانی قرآنی برای نخستین بار در این استان خبر داد.

حسن دیدگاه، مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: برای نخستین بار دوره تربیت معلم پیش دبستانی قرآنی در استان انجام می شود.


وی افزود: این طرح با هدف یکسان سازی آموزش قرآن و مفاهیم دینی در سطح مهدهای کودک و مدارس پیش دبستانی اجرا خواهد شد.


دیدگاه، شناسایی نیروهای مستعد و تربیت آنان جهت تدریس در کلاس های آموزشی قرآنی پیش دبستانی و انتقال مهارت های تدریسی یکپارچه و نظام مند را از دیگر اهداف این طرح دانست.


وی با بیان اینکه ورودی این دوره از آزمون برگزار شده و کلاس ها شروع خواهد شد، اظهارداشت: انتظار است مهدهای کودک و مراکز پیش دبستانی از قبول شدگان این دوره در مراکز خود استفاده کنند.


مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان تصریح کرد: مربیان شرکت کننده در این طرح با فراگیری 132 ساعت آموزش، گذراندن کتب روانشناسی، حفظ جزء سی ام، مفاهیم قرآن کودکان و روش تدریس را نیز زیر نظر اساتید مجرب خواهند گذراند.


چهارمین مجمع عمومی اتحادیه موسسات قرآنی برگزار شد

وی گفت: چهارمین مجمع عمومی اتحادیه موسسات قرآنی مردمی برای انتخاب دور جدید اعضای هیئت مدیره انجام شد.


دیدگاه افزود: توجیه طرح ملی قرآنی 1448 و توجیح طرح آموزش های تخصصی در سال جاری با حضور 32 نفر از کارشناسان قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان های استان برگزار شد.


مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان در خصوص هدف از برگزاری این طرح، اظهارداشت: این طرح با هدف رفع ابهامات و جلوگیری از مشکلات احتمالی برگزار شده است.


وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه ما می خواهیم این طرح با کیفیت در سطح استان برگزار شود، نیاز به توجیه کارشناسان در سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان ها است.


مسئول دارالقرآن تبلیغات اسلامی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به اصل 44 قانون اساسی مبنی بر واگذاری طرح ها و موسسات مردم نهاد و یا غیر دولتی، در این راستا دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی صد درصد تمام فعالیت های آموزشی خود را به موسسات قرآنی واگذار کرده است که از این رو لازم است موسسات قرآنی در این جلسات حضور پیدا کنند.

 


پایان پیام/

کد خبر 383296

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha