اجرای طرح توسعه شبستان علی صالح(ع) با 23 درصد پیشرفت فیزیکی

خبرگزاری شبستان: رئیس اداره بهره برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان ایلام، از پیشرفت 23 درصدی طرح توسعه شبستان امام زاده علی صالح(ع) شهرستان مهران خبر داد.

نصرت الله کشاورز، رئیس اداره بهره برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان ایلام، صبح امروز(17 تیر) در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: این میزان پیشرفت فیزیکی شامل مرحله پی کنی، اجرای بتن مگر، قالب بندی، آرماتوربندی و اجرای سازه نگهدار طرح در ضلع غربی بقعه می باشد.

وی، تصریح کرد: تاکنون برای این مرحله از پیشرفت کار اعتباری بالغ بر یک میلیارد و 900 میلیون ریال از محل اعتبارات عمرانی و نذورات مردمی بقعه هزینه شده است.

کشاورز، با بیان اینکه بعد از این مرحله، عملیات بتن ریزی و اجرای دیوار حائل انجام می شود، افزود: پیش بینی می شود مرحله نخست این طرح تا پایان سال جاری به اتمام رسد.

رئیس اداره بهره برداری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه استان ایلام، اضافه کرد: فاز نخست طرح توسعه شبستان امام زاده علی صالح(ع) شامل پی کنی، اجرای ستون و اسکلت فلزی، ساخت سقف و دیوارهای امام زاده می باشد.

وی، یادآور شد: فاز نخست طرح توسعه شبستان این بقعه به گستره یک هزار و 559 مترمربع و با اعتبار 15 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.

کشاورز، خاطرنشان کرد: برای اجرای سریع این طرح عظیم عمرانی نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان و کمک های نقدی و غیرنقدی مردم خداجوی استان هستیم.

گفتنی است، بقعه علی صالح(ع) در مسیر تردد زوار عتبات عالیات و به عنوان قطب فرهنگی و بقعه شاخص استان مدنظر قرار گرفته و در طول ایام سال پذیرای زائران و گردشگرانی از سراسر کشور بوده از این رو فضای داخل شبستان بقعه جوابگوی انجام مراسم های مختلف نمی باشد.

پایان پیام/

 

کد خبر 383595

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha