تدبر در قرآن افراد را از فتنه و هجمه دشمنان دور می کند

خبرگزاری شبستان: امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه تدبر در قرآن افراد را از فتنه و هجمه دشمنان دور می‌کند، گفت: محافل قرآنی، باید در طول سال گسترش یابد تا در همه ایام سال در مقابله با جنگ نرم دشمنان بیمه باشیم.

حجت‌الاسلام اسماعیل صدیقی، امام جمعه صومعه‌سرا، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان گیلان، اظهارکرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای انس گرفتن با قرآن کریم و نزدیک شدن به خداوند است.


وی با بیان اینکه با تلاوت قرآن می‌شود زنگار را از قلب زدود، افزود: تلاوت قرآن و عمل کردن به آیات آن قلب را نورانی می‌کند.


امام جمعه صومعه‌سرا گفت: در همه ماه‌ها و بالاخص در ماه مبارک رمضان به گونه‌ای باید شهر عطر و بوی قرآنی به خود بگیرد که وقتی کسی وارد شهر می‌شود عطر آن را استشمام کند.


صدیقی تصریح کرد: قرآن کریم کتابی است که انسان‌های بزرگی مانند اهل بیت عصمت و طهارت(ع) جان خود را برای ساری و جاری کردن این کلام بزرگ الهی فدا کردند.


وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در مسیر قرآنی سبب افزایش سلامت روحی و روانی در جامعه می‌شود، خاطرنشان کرد: امروزه با شبیخون فرهنگی که دشمن در آن جوانان را هدف قرار داده است تنها راه مبارزه با آن، هدایت کردن جوانان در مسیر قرآنی است.


امام جمعه صومعه‌سرا با بیان اینکه تدبر در قرآن افراد را از فتنه و هجمه دشمنان دور می‌کند، تاکید کرد: محافل قرآنی، باید در طول سال گسترش یابد تا در همه ایام سال در مقابله با جنگ نرم دشمنان بیمه باشیم.


صدیقی اظهار کرد: تفسیر و معنی قرآن باید در محافل قرآنی صورت پذیرد تا قرآن تاثیرگذاری بیشتری در زندگی فردی و اجتماعی افراد داشته باشد.


وی افزود: راه سعادت انسان بهره‌گیری از قرآن است و فرهنگ غنی قرآن باید در جامعه نهادینه شود که در این صورت همه مشکلات فرهنگی از بین خواهند رفت.


پایان‌پیام/
 

کد خبر 383827

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha