تشکیل گروه های مطالعاتی در کتابخانه ها یک فعالیت نخبه پرور است

خبرگزاری شبستان: فرماندار اردل گفت: تشکیل گروه های مطالعاتی و هسته های مطالعه در کتابخانه های عمومی یک فعالیت نخبه پرور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد،محمد نوذری، فرماندار اردل امروز"18تیر" در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی و کمیته مطالعه مفید شهرستان اردل گفت: در سالی که با نام " اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی " نامگذاری شده است، رسالت انجمن کتابخانه های عمومی سنگین تر می شود.


وی با بیان اینکه هدف اصلی کتابخانه های عمومی جذب حداکثری و ترویج فرهنگ مطالعه مفید است افزود: باید برنامه ریزی جهت برگزاری نمایشگاه کتاب در مناسبت های مختلف، مسابقات فرهنگی، کتابخوانی و سایر برنامه ها با همکاری متولیان حوزه فرهنگ در سطح شهرستان مانند دانشگاه ها، آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره تبلیغات اسلامی و… صورت گیرد.


فرماندار اردل از نهاد ها و سازمان ها مختلف درخواست کرد که با کتابخانه های عمومی تعامل داشته باشند وحداقل به صورت معنوی و با معرفی خیرین حامی کتابخانه ها در امر علم و فرهنگ باشند.


نوذری با تاکید بر لزوم حفظ شان و منزلت کتابخانه ها، بیان داشت: کتابخانه از آن جهت حائز اهمیت ویژه است که گنجینه ای از دانش های گوناگون و مکانی برای انجام تحقیقات است.


وی افزود: مطالعه کتاب و توسعه کتابخوانی در بالابردن سطح آگاهی های یک جامعه و افراد آن نقش بسزایی دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 384000

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha