توسعه مراکز درمانی تأمین‌اجتماعی از برنامه‌های اصلی این سازمان است

خبرگزاری شبستان:معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی گفت:درحال‌حاضر 25 مرکز درمانی در سطوح پلی‌کلینیک، مراکز درمانی تخصصی و عمومی در دست ساخت است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین‌اجتماعی، دکتر محمدعلی همتی،معاون درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در دیدار اعضای کمیسیون مجلس شورای اسلامی،گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی در بخش درمان مستقیم از طریق 80 بیمارستان و بیش از 300 مرکز درمانی سرپایی خدمات درمانی رایگان به بیمه‌شدگان ارائه می‌کند.


وی ادامه داد: در سال‌جاری 5 بیمارستان تأمین‌اجتماعی در شهرهای عسلویه، زابل، کرمان، ایلام و بیرجند افتتاح می‌شوند.

 

وی با اشاره به طرح توسعه فراگیر بخش درمان و افزایش 3برابری بودجه ساخت مراکز درمانی این سازمان در سال‌‌جاری گفت: درحال‌حاضر 25 مرکز درمانی در سطوح پلی‌کلینیک، مراکز درمانی تخصصی و عمومی در دست ساخت است که به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

دکتر همتی مدیریت نوین بیمارستانی، حذف دفترچه درمانی، استقرار سیستم HIS و ایجاد یک بهره‌وری مناسب در امر سلامت و بهداشت را از برنامه‌های مهم بخش درمان تأمین‌اجتماعی عنوان کرد.


وی با اشاره به خدمات بخش درمان غیرمستقیم سازمان تأمین‌اجتماعی، گفت: پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد سازمان از اتفاقات مثبت دوره مدیریت جدید تأمین‌اجتماعی است. این سازمان با 45 هزار مرکز درمانی و 800 بیمارستان طرف قرارداد است و بزرگ‌ترین خریدار درمانی در کشور محسوب می‌شود. درحال‌حاضر مطالبات فروردین‌ماه داروخانه‌ها پرداخت شده و با این اقدامات اعتبار دفترچه‌های درمانی تأمین‌اجتماعی افزوده شد.
 

دکتر همتی ادامه داد: بودجه درمان سازمان تأمین‌اجتماعی در سال‌جاری 11 هزار میلیارد تومان است که حدود 6 هزار میلیارد تومان در بخش درمان غیرمستقیم و مابقی در بخش درمان مستقیم هزینه می‌شود.
 

پایان پیام/

کد خبر 384148

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha