مهارت های ارتباطی ضعیف موجب بروز سوء تفاهم و احساسات منفی می شود

خبرگزاری شبستان: استاد دانشگاه های استان، در سلسله نشست های نور امید دختران اعضای کانون های مساجد اردبیل، گفت: مهارت های ارتباطی ضعیف موجب بروز سوء تفاهم و احساسات منفی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، فرشته پورمحسنی، استاد دانشگاه های استان، شامگاه دیروز (18تیرماه) در سلسله نشست های نور امید ویژه دختران اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل، اظهار کرد: 75 درصد از اوقات زندگی ما صرف ارتباط می شود و در عصر ارتباطات برنده کسی است که بتواند خوب ارتباط برقرار کند.


وی، با اشاره به اینکه مهارت های ارتباطی به ما کمک می کند تا روابط سالم و رضایت بخشی با دیگران داشته باشیم، افزود: وقتی پیام با احتمال بیشتری به مخاطب انتقال می یابد و در او تاثیر می گذارد و عکس العملی را در وی به دنبال دارد موثّر بوده است.


پورمحسنی، با بیان این مطلب که انسان ها نیازمند برقراری ارتباط با یکدیگر هستند، خاطر نشان کرد: برقراری ارتباط نیازمند سه هدف مهم است؛ یکی احساساتشان را به هم منتقل کنند، دوم نیازهای و خواسته هایشان را بیان کنند و سوم اطلاعات را به همدیگر منتقل کنند.


استاد دانشگاه های استان، ضمن توصیه های کلی برای بهتر کردن ارتباط کلامی بانوان جامعه، تصریح کرد: مهارت ابراز وجود یعنی ملاحظه حقوق دیگران و در عین حال گرفتن حقّ خود است.


وی، با اشاره به اینکه ابراز وجود یعنی پاسخ های خودانگیخته با لحنی دوستانه امّا قاطع، یادآور شد: ابراز وجود یعنی ابراز احساسات و عقاید خود، بها دادن به خود و نرنجاندن خود و دیگران است.


پورمحسنی، با بیان این مطلب که از فواید ابراز وجود جلوگیری از پایمان شدن حقوق خودمان است، گفت: ابراز وجود یعنی رعایت عدالت برای تمامی طرف های رابطه است و البته ابراز وجود با پرخاشگری فرق می کند، پرخاشگری یعنی تهدید کردن دیگران یا نادیده گرفتن حقوق دیگران است.


پایان پیام/

 

کد خبر 384254

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha