بالاتر از حفظ، حفاظت و عمل کردن به قرآن کریم است

خبرگزاری شبستان: ‌امام جمعه شهرستان ساوه گفت: بالاتر از حفظ، حفاظت و عمل کردن به دستورات قرآن کریم است.‌

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام دکتر سید حسین تقوی شامگاه گذشته(18تیر) در محفل نورانی انس با قرآن کریم شهرستان آوه که به همت کانون فرهنگی هنری شهدای آوه مسجد جامع علی ابن ابیطالب(ع) آوه برگزار شد گفت:‌ همه باید با قرآن کریم مانوس شوند و آموزه های این کتاب در افراد عجین شود.


وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم و بهار این کتاب الهی است افزود: قرآن کریم برنامه زندگی انسان ها را در همه زمنیه ها مشخص کرده است.


حجت الاسلام تقوی، روزه داران را در ماه رمضان به تلاوت قرآن کریم و دعا کردن سفارش کرد و ادامه داد: بهشت مشتاق چهار گروه از مردم است اول روزه داران دوم تلاوت کنندگان قرآن، کسی که زبانش را حفظ کند و کسی که به همسایگان خود رسیدگی کند.


امام جمعه ساوه تصریح کرد: قرآن کریم برای هدایت بشر نازل شده و برای دستیابی به گنجینه های ارزشمند آن، باید خود را مخاطب آیات خدا قرار داد و درباره آن به تفکر و اندیشه پرداخت.‌


وی از برگزار کنندگان این محافل نورانی انس با قرآن کریم تشکر کرد و گفت:‌ یادگیری وترویج آموزه های قرآن بسیار ارزشمند است، چراکه در آخرت، قرآن به شکلی زیبا بر انسان ظاهر می شود و به کمک انسان می آید.


حجت الاسلام تقوی ماه مبارک رمضان را فرصت مناسبی برای توبه و استغفار و کمک به نیازمندان دانست و خاطر نشان کرد: در این ماه الهی، درهای رحمت و مغفرت الهی باز است و باید در هنگام عبادت و نماز، دست به پیشگاه الهی بلند کردن و برای برآوردن دعاهای فردی و اجتماعی دعا کرد، زیرا که خداوند در این ایام با نظر رحمتش به بندگان نگاه می کند.


در ادامه این محفل نورانی که با حضور مردم مومن ونمازگزار آوه و جمعی از مسئولان همراه بود، اسفندیار اسکندری و محمدرضا محمدی از قاریان برجسته کشور به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند.


پایان پیام/
 

کد خبر 384315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha