پیشرفت 80درصدی بیمارستان تامین اجتماعی/پوشش بیمه ای 40درصد جمعیت استان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی پیشرفت 80 درصدی ساخت بیمارستان تامین اجتماعی استان خبرداد و گفت: نصب و خرید تجهیزات این بیمارستان در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، مجید درویشی امروز (19 تیر) در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه با اشاره به 25 تیرماه روز تامین اجتماعی اظهارداشت: سازمان تامین اجتماعی یک نهاد مردمی است که پوشش بیمه ای میلیون ها نفر از جمعیت کشور را برعهده دارد.


وی افزود: مجموعه فعالیت ها و اقدامات سازمان تامین اجتماعی جلوه ای از خدمت به مردم به منظور کاهش آلام و بیماری آنها و ایجاد آرامش برای پوشش بیمه ای جوانان و بازنشستگان است.


مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه سیاست های تامین اجتماعی با اهداف اقتصاد مقاومتی در یک راستا قرار دارند، افزود: تامین شرایط و فعال سازی تمامی امکانات و سرمایه ها به منظور توسعه کارآفرینی و حداکثر مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی از این اهداف است.


درویشی محور قراردادن رشد بهره وری در اقتصاد با توانمندسازی نیروی کار، استفاده از ظرفیت اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها در راستای افزایش تولید و شاخص های عدالت اجتماعی را از دیگر این نقاط مشترک ذکر کرد.


وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری و تاکید ایشان مبنی بر مدیریت جهادی افزود: دریافت اینترنتی لیست کارگران و حق بیمه کارگران مشاغل، دریافت حق بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد، برنامه ریزی برای صدور کارت هوشمند به جای دفترچه های درمانی، راه اندازی سیستم صدور، تعویض و تمدید دفترچه های درمانی در تمامی شعب سازمان از مهمترین این کارها در راستای تحقق شعار امسال است.


مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ها و ظرفیت سازمان تامین اجتماعی استان، بیان داشت: سازمان تامین اجتماعی استان دارای هشت شعبه اصلی و 10 شعبه اقماری دائم و غیر دائم است.


درویشی افزود: این سازمان در حال حاضر به 107 هزار و 503 نفر بیمه شده اصلی و 11 هزار و 324 نفر مستمری بگیر ارائه خدمت می کند.


وی با بیان اینکه مجموعا 327 هزار و 514 نفر در استان از خدمات این سازمان بهره مند هستند، افزود: این میزان برابر با 40 درصد جمعیت استان است.


مدیرکل تامین اجتماعی خراسان جنوبی پرداخت 4 میلیارد و 236میلیون تومان به بیمه شدگان در قالب هزینه های کوتاه مدت، پرداخت 100میلیارد تومان برای مستمری بگیران از کارافتادگی در قالب هزینه های بلند مدت را از اقدامات این سازمان در سال گذشته ذکر کرد.


وی از پیشرفت 80 درصدی ساخت بیمارستان تامین اجتماعی استان خبرداد و افزود: نصب و خرید تجهیزات این بیمارستان در حال انجام است.


وی رونمایی از سایت اداره کل تامین اجتماعی استان، بازدید از مراکز صنعتی و دیدار با استاندار امام جمعه و نمایندگان مجلس را از برنامه های این سازمان در هفته تامین اجتماعی ذکر کرد.


پایان پیام/
 

کد خبر 384393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha