سینما بامفاهیم قرآنی می تواند پیام های ناب اسلام را منتقل کند

معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: سینما امروز نیازمند قرآن است و جهان امروز تشنه مفاهیم قرآنی است و سینما می تواند با استفاده از مفاهیم قرآنی ، این پیام ها را به جامعه جهانی منتقل کند.

به گزارش خبرنگار سرویس قرآن و معارف خبرگزاری شبستان ، حجت الله ایوبی در آیین پایانی جشنواره فیلم و عکس با موضوع «مفاهیم قرآنی در فرهنگ ایرانی و اسلامی» با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در نخستین سال فعالیت حجت الاسلام حشمتی در باغ موزه دفاع مقدس کار بسیار زیبایی است، اظهار داشت: ایرانی ها هرآنچه از هنر داشتند برای قرآن استفاده کردند و در چند سال گذشته نیز از هنر سینما برای این مهم استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه منشأ، تکمیل کننده و اوج هنر قرآنی وابسته به هنرمندان ایرانی است، تصریح کرد: هنرایرانی یکی از خدمات تمدن ایرانی اسلام است.


ایوبی با اشاره به اینکه طی 1400 سال عمر اسلام، تفسیرهای زیبا و باشکوه قرآن توسط ایرانیان نگارش شده است، تصریح کرد: زبان و ادبیان عرب و جهان اسلام نیز مرهون و مدیون ایرانیان است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه نمایشگاه قرآن از صدقات جاریه و کارهای خوب نظام جمهوری اسلامی است ، افزود : این نمایشگاه جشن و همایش قرآنی بزرگی در کشور است و هنرمندان آثار و محصولات قرآنی خود را در معرض نمایش قرار داده اند.
وی با بیان اینکه هنر ایرانی با قرآن پیش رفت و از آن سرچشمه گرفت ، تصریح کرد : سینما امروز نیازمند قرآن است و جهان امروز تشنه مفاهیم قرآنی است و سینما می تواند با استفاده از مفاهیم قرآنی ، این پیام ها را به جامعه جهانی منتقل کند.


ایوبی کارنامه سینما ایران در خصوص قرآن را موفق و قابل افتخار دانست و تصریح کرد : سینما ایران دینی است یعنی ارزش هایی چون آزادی ، حریت ، احترام و آن چه قرآن برایش نازل شده را در برگفته است.
معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی کشور در پایان ابراز امیدواری کرد تا در سال آینده در بخش سینمای مستند که جوانان توجه بسیار خوبی به آن دارند شاهد آثار بسیار خوبی باشیم.
پایان پیام/
 

کد خبر 384436

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha