توانمندسازی پایدار از اولویت های اصلی سازمان بهزیستی است

خبرگزاری شبستان: مدیرکل بهزیستی استان زنجان با تشریح برنامه های هفته بهزیستی در زنجان گفت: توانمندسازی پایدار از اولویت های اصلی سازمان بهزیستی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، مرتضی مکاریان مدیرکل بهزیستی استان زنجان امروز(20 تیر) در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهر زنجان با اشاره به هفته بهزیستی از 21 تا 27 تیر، اظهار کرد: این هفته با عنوان"هر زمان از بهزیستی" نامگذاری شده است.


وی با اشاره به خدمات این سازمان در طول فعالیتش افزود: توانمندسازی پایدار و مستمر مددجویان تحت پوشش از اولویت های اصلی سازمان بهزیستی است.


مکاریان ادامه داد: توانمند‌سازی فراگیر و پایدار، ترویج مشارکت مردمی، تامین آینده فرزندان، گسترش توانمندی مبتنی بر خانواده و توجه به مددکاری به عنوان سرمایه انسانی و ولایتمدار از رویکردهای برنامه‌های هفته بهزیستی است.


این مقام مسئول تعداد مراکز روانی غیردولتی استان را 12 مرکز اعلام کرد و افزود: در این مراکز 487 معلول، سالمند، بیمار روانی و کم توان ذهنی خدمات‌رسانی انجام می شود.


مکاریان تعداد معلولان استان زنجان را 16 هزار و 660 نفر عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر 5 هزار نفر از خدمات بهزیستی به صورت مستمر بهره‌مند می‌شوند.


مدیرکل بهزیستی استان زنجان یادآور شد: در 9 ماه سال جاری 800 نفر به چرخه خدمات بهزیستی استان زنجان اضافه می‌شوند.


وی با بیان اینکه 208 معلول در منزل از مراقبت‌های سیار این سازمان بهره‌مند می‌شوند، افزود: 280 معلول دانشجو نیز هزینه دانشجویی دریافت می‌کنند.


مکاریان با اشاره به اینکه یک هزار و 119 واحد در استان زنجان احداث شده است، افزود: مابقی نیز در استان ساخته و در اختیار افراد زیرپوشش قرار می‌گیرد.


پایان پیام/

کد خبر 384514

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha