فعالیت 34 خانه نور در کانون های مساجد آذربایجان شرقی

خبرگزاری شبستان:مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی از فعالیت 34 مرکز خانه نور در کانون‌های مساجد استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تبریز، محمد هادی نیا، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، شب گذشته(21تیر) در محفل انس با قرآن که در نمایشگاه قرآن برگزار شد، با اشاره به تعداد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ابراز داشت: هم اکنون حدود800 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان آذربایجان شرقی فعالیت می کند.


وی با تاکید بر اهمیت فعالیت های قرآنی در کانون های مساجد عنوان کرد: فعالیت های قرآنی در صدر برنامه های این کانون هاست که در ماه رمضان و فصل تابستان این فعالیت ها به اوج خود رسیده است.


هادی نیا از برگزاری طرح قرآنی 1448 در کانون های مساجد خبر داد و اظهار داشت: طرح حفظ موضوعی قرآن با محوریت سبک زندگی اسلامی از 22 خردادماه سال جاری همزمان با پخش برنامه 1448 از صدا و سیما آغاز شده اما زمان شروع کلاس های آموزشی از هفته دوم تیرماه بود.


وی افزود: این طرح با محوریت حفظ موضوعی قرآن کریم و سبک زندگی اسلامی از جمله طرح های موفق قرآنی کشور است که امسال در سطح 84 باب از کانون های فرهنگی هنری استان اجرا می شود.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی همچنین با تشریح محتوای آموزشی دوره تصریح کرد: حفظ موضوعی قرآن کریم شامل 76 عبارت و آیه در دو بخش باورها و رفتارها با موضوعات خداباوری، الگوشناسی و... است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت 34 مرکز خانه نور در کانون‌های مساجد استان خبر داد و عنوان کرد: کلیه فعالیت های قرآنی کانون ها اعم از طرح تلاوت نور، تفسیرهمراه، مسجد، شکوفه های بهشت زیر نظر خانه نور اداره می شود.


هادی نیا راه اندازی کانون تخصصی قرآن را از دیگر فعالیت های قرآنی این دبیرخانه برشمرد و افزود: مهم‌ ترین هدف راه اندازی کانون‌های تخصصی، تمرکززدایی و توسعه وسعت میدان عملیاتی کانون‌ها، استفاده بهینه از منابع، امکانات و ظرفیت‌های فرهنگی موجود در کانون‌ها، افزایش سطح کمی و کیفی برنامه‌ها و فعالیت‌ های کانون‌ها و هماهنگ ‌سازی فعالیت‌های مختلف در کانون‌هاست.


مسئول دبیرخانه کانون‌ های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌ شرقی همچنین با اشاره به ویژگی های طرح «تلاوت نور» اظهار داشت: ترویج طرح تلاوت یک صفحه قرآن در میان نمازهای جماعت مساجد و اهدای صدها هزار جلد قرآن کریم به مساجد مجری این طرح یکی از شاخص ترین برنامه های قرآنی است.


هادی نیا توزیع قرآن «بنی‌رضی»، تفسیر همراه 15 جلدی، تفسیر همراه 2 جلدی و نیز نسخه الکترونیکی این اثر و اجرای برگزاری طرح تفسیر کوتاه و تربیت مربی طرح حاملان وحی را از دیگر فعالیت های قرآنی دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان برشمرد.


پایان پیام/

 

کد خبر 385014

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha