برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در کانون های مساجد ایلام

خبرگزاری شبستان: جشن میلاد با سعادت امام حسن مجتبی(ع) در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام برگزار شد.

حجت الاسلام علی چراغی پور، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، صبح امروز(22 تیر)در این خصوص به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، گفت: جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) شنبه شب، در 20 کانون شاخص در نقاط روستایی و شهری این استان برگزار شده است.


وی، با بیان اینکه در شهر ایلام، این جشن در کانون جامعه المهدی(عج) در مسجد بانبرز برگزار شد، افزود: در این مراسم باشکوه و معنوی اعضای کانون های فرهنگی و هنری ایلام، اقشار مختلف مردم و جمعی ازمسئولان فرهنگی و اجرایی شهر ایلام حضور داشتند.


مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام، ابراز کرد: برگزاری محفل انس با قرآن کریم، سخنرانی در خصوص شخصیت و سیره زندگی امام حسن مجتبی(ع)، اجرای طرح سفر کریمانه، افطار و اقامه نماز جماعت و مداحی از برنامه های این جشن بوده است.


چراغی پور، هدف از اجرای این جشن را ترویج سیره ائمه اطهار(ع) به ویژه امام حسن مجتبی(ع) در بین جوانان و نوجوانان دانست و گفت: یکی از اولویت های دبیرخانه کانون های مساجد استان برنامه ریزی در خصوص ترویج اندیشه و سیره ائمه معصومین(ع) از طریق برگزاری ویژه برنامه ها، چاپ و توزیع بروشورها و برگزاری همایش ها در مناسبت های مذهبی است.


وی، در پایان خاطرنشان کرد: تلاش می شود که با برگزاری برنامه های مختلف در مناطق محروم و آسیب پذیر، توجه جوانان و نوجوانان به الگوهای اسلامی و دینی تربیتی و فرهنگی جلب شود که این امر نیز با استقبال مناسب این قشر روبرو شده است.


پایان پیام/
 

کد خبر 385069

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha