مراسم جزءخوانی قرآن کریم در کانون محمد رسول الله سمنان

خبرگزاری شبستان: مدیر کانون محمد رسول الله مسجد الزهرا سمنان با تاکید بر اهمیت تلاوت قرآن در ماه مبارک رمضان از برگزاری مراسم جزءخوانی قران کریم در این کانون همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

هاشم مشیری درگفتگو با خبرنگار شبستان در سمنان گفت: ماه رمضان، ماه بهار قرآن است و بهترین اعمال در روزها و شب های این ماه، قرائت قرآن است.


وی با بیان اینکه تلاوت قرآن در همه اوقات به ویژه ماه مبارک رمضان از فضیلت بسیاری برخوردار است، افزود: سعادتمندی، باروری ایمان، استجابت دعا، نورانیت و افزودن خیر و برکت در خانه، بخشش گناهان و رحمت خدا از مهم ترین فضائل تلاوت قرآن است.


مشیری گفت: تلاوت یک آیه در ماه رمضان برابر با ختم یک دوره قرآن کریم در ماه‌های دیگر سال است و این نشان می‌دهد که تلاوت قرآن در این ماه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


وی با بیان اینکه برگزاری این مراسم با هدف ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی و حضور بیشتر مردم در مسجد است، گفت: قرآن، کتاب الهى و وسیله نجاتى است که از طرف خداوند براى هدایت و تکامل انسان‌ها نازل شده و با عمل کردن به دستورات آن رستگار و سعادتمند شویم.


مشیری به برنامه های کانون فرهنگی هنری محمد رسول الله در ماه رمضان اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری محافل قرآنی، اجرای طرح تلاوت نور، تفسیر قرآن، جزء خوانی قرآن، روخوانی قرآن، مسابقات قرآنی و برپایی نمایشگاه های قرآنی نقش بسزایی در ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرآنی دارد.


پایان پیام/
 

کد خبر 385113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha