کرامت و سخاوت امام حسن مجتبی(ع) زبانزد اهل تشیع و تسنن است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه مریانج گفت: کرامت، سخاوت، بزرگ منشی و الطاف امام حسن مجتبی(ع) زبانزد اهل تشیع و تسنن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، حجت الاسلام مصطفی رستمی، امام جمعه شهر مریانج شب گذشته(21 تیر) در مراسم جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) در مریانج گفت: امام حسن مجتبی(ع) به دلیل بخشندگی به کریم اهل بیت(ع) مشهور هستند و باید به تاسی از سیره زندگی آن امام همام به کمک مستمندان و ایتام شتافت.
 

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) از لحاظ اخلاقیات، فضائل انسانی و ذاتی برترین و شایسته ترین افراد هستند، افزود: همچنین ریشه دارترین سلسله شناخته شده جامعه انسانی به حساب می آیند.
 

وی تصریح کرد: آن چیزی که بر اهمیت این ماه مبارک افزوده، میلاد پرخیر و برکت دومین امام شیعیان (ع) است و برای ورود به میهمانی خدا چه واسطه‌ای بهتر از کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی (ع) است.
 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه بوعلی سینای همدان، اظهار داشت: ائمه اطهار(ع) از نظر اصالت خانوادگی و ریشه های ارثی اینها از بهترین ریشه ها و از اصلی ترین خانواده های جامعه بشری به حساب می آیند.
 

حجت الاسلام رستمی، توجه خاص به فقرا و مستمندان را از ویژگی های بارز امام حسن (ع) برشمرد و گفت: انسان اگر بخواهد به جایگاه متعالی برسد باید به فقرا، مستمندان و نیازمندان کمک کند
 

وی با اشاره به ولادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن(ع) و آغاز هفته اکرام، گفت: سراسر زندگی آن حضرت برای ما الگو بوده و باید از ابعاد مختلف زندگی آن امام همام درس بگیریم.
 

گفتنی است: جشن بزرگ کریم اهل بیت (ع) در شب نیمه ماه مبارک رمضان همراه با سخنرانی و مولودی‌خوانی به مدت دو شب برگزار می شود.
 

پایان پیام/
 

کد خبر 385125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha