هفتمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی در سنندج برگزار می شود

خبرگزاری شبستان: مدیرکل کانون پرورش وفکری کودکان ونوجوان استان کردستان، از برگزاری هفتمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی به مناسبت ماه مبارک رمضان در سنندج خبر داد.

سهیلا شیخی، مدیرکل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان استان کردستان به خبرنگار خبرگزاری شبستان در سنندج گفت: هفتمین جشنواره شکوفه‌های قرآنی امسال با حضور 70 نفر از کودکان اعضای مراکز کانون همزمان با 24 تیر جاری در مجتمع فرهنگی هنری سنندج برگزار می شود.


وی افزود: در این جشنواره جز سی قرآن کریم توسط کودکان و نوجوانان ختم و قصه های قرآنی نیز توسط مربیان ارائه می شود.


این مقام مسئول اظهار داشت: اجرای دف نوازی، اقامه اذان، تواشیح و مسابقه برای کودکان و نوجوانان اعضای کانون از جمله برنامه های جنبی این جشنواره است.

 

مدیرکل کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان استان کردستان افزود: آشنایی با عقاید و اصول قرآنی، احکام شرعی و بسترسازی و ایجاد فضای مناسب برای آموزش مفاهیم دینی و قرآنی، الگوپذیری جوانان از آیات و آموزه‌های دینی و قرآنی در زندگی روزمره از اهداف برگزاری این جشنواره است.


شیخی اذعان کرد: آشنا کردن کودکان و نوجوانان با معارف و ارزش های دینی و مذهبی یکی از اصول مهم در تعلیم و تربیت اسلامی است که کانون پرورش فکری این جشنواره را به منظور ترویج فرهنگ دینی و تقویت روحیه اسلام باوری در بین اعضا کودک و نوجوان برگزار می کند.


وی در پایان با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان بر اساس مفاهیم و آموزه‌های قرآنی، خاطر نشان کرد: بهترین شکل تربیت کودکان و نوجوانان بهره‌گیری از قرآن و آیات قرآنی است.


گفتنی است، به همه کودکان شرکت کننده در طرح ختم جز سی قرآن کریم از طرف کانون به رسم یاد بود هدایایی اهدا می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 385264

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha